מכשירי האזנה – לשם מה הם משמשים ומתי אפשר להשתמש בהם?

כאשר אנחנו רוצים לעקוב אחרי אנשים או לדעת מה קורה בסביבה מסוימת כשאנחנו לא נמצאים בה, מסיבות שונות, יש לנו אמצעים שונים בהם אנחנו יכולים להיעזר. אנחנו יכולים להשתמש במצלמות שמתעדות את המקום, ואנחנו יכולים להשתמש במכשירים שמאפשרים לנו לשמוע מה קורה במקום.

לשמחתנו, אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של מקומות אשר יכולים לספק לנו את המכשירים הנ"ל וכן הם יכולים להציע לנו דרכים שונות כיצד לעשות זאת. מן הסתם, עלינו לדעת כיצד לעשות זאת, לא רק מבחינה פרקטית, מבחינה מעשית, אלא גם מבחינת החוק, מה הוא מתיר לנו לעשות ומה לא.

דוגמא טובה לכך היא בהקשר של מכשיר האזנה אשר מאפשרים לנו לצותת לשיחות של אנשים. ברמת העיקרון, החוק מאפשר לנו לצותת לשיחות ולהקליט אותן, בתנאי שצד אחד שמשתתף בשיחה, יודע ומסכים לכך. כלומר אנחנו לא יכולים להציב מכשירי האזנה בכל מקום, ובטח לא במקומות שאין לנו שום אישור לכך מהגורמים שנמצאים במקום. במקרה כזה, מדובר על פלישה לפרטיות.

בדרך כלל נהוג להשתמש באותם מכשירי האזנה כאשר רוצים לעלות מידע שאי אפשר לקבל בדרכים אחרות. למשל, נהוג להשתמש במכשירים כאלה כאשר רוצים לגלות דרכי פעולה של גורם מסוים, כאשר רוצים להוציא ממנו וידוי על מעשה מסוים שהוא ביצע או מתכוון לעשות, כאשר רוצים לתפוס אותו במילה מסוימת.

לא מעט זוגות שנמצאים בתהליכי גירושים קשים ומכוערים, נוהגים להשתמש במכשירי האזנה בשביל להקליט את הצד השני ולהוכיח שהוא איננו מתאים לגדל את הילדים או כל דבר אחר. כמו כן, נהוג להשתמש במכשירים כאלה לצורך הוצאת מידע עסקי או מידע פלילי.

כיצד בנויים מכשירי האזנה

מן הסתם, אנחנו לא יכולים לקחת איתנו מכשיר שנראה כמו אמצעי הקלטה ולהקליט את הצד השני, אז הוא יבין שאנחנו מאזינים ומקליטים אותו. לכן הדרך הנכונה לעשות זאת היא באמצעות מכשירים שהם דמוי אמצעים מסוימים אך הם כוללים בתוכם אמצעי האזנה.

למשל, אנחנו יכולים למצוא דיסק און קיי שכולל מתקן האזנה, אנחנו יכולים למצוא נורות קטנות שניתן להציב בגופי תאורה ולהקליט, אנחנו יכולים להשתמש בשלטים ובדברים אחרים שנראים על פניו תמימים, אך הם כוללים אמצעי האזנה והקלטה.

כאן המקום להדגיש עוד נקודה, זה לא מספיק רק להשתמש באמצעי הקלטה כזה או כזה, אנחנו צריכים גם שאיכות ההקלטה תהיה טובה, ברורה, שיהיה קל להבין מיהו הגורם שמדובר, ויהיה פשוט להבין אותו.

כמובן שאנחנו צריכים גם להקשיב לכל ההקלטות, ולהוציא מתוכן את המידע הרלוונטי עבורנו. לא תמיד זה אפשרי, לפעמים זה לוקח שעות רבות, אך זה הכרחי על מנת שנוכל ליהנות מהמידע שאנחנו משיגים דרך מכשירי האזנה בהם אנחנו משתמשים.

 

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות