מלכים בלי כתר – אזורי המגורים הנחשקים בעולם

בכל מדינה מסביב לעולם, קיימים אזורי מגורים הנחשבים ליוקרתיים ונחשקים יותר מאזור אחרים באותה מדינה. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם רשימה של אזורי מגורים בכל אחת מהערים הבאות: פריז, תל אביב ו-ניו יורק.

פריז

בבירת צרפת ישנם 20 רובעי מגורים אשר נקבעו על ידי נפוליאון ה-3 בשנת 1860. רובעים אלו הבנויים במעין צורת ספירלה מתרחבת, מהווים אזורי מגורים לאוכלוסיית העיר, כאשר בצידה המערבי של העיר, ממוקמים הרובעים הנחשקים והיוקרתיים יותר. אחד מהרובעים היוקרתיים ביותר בעיר הוא ה-PRIS 16ST (הרובע השישה עשר). רובע זה מאכלס את עשירי פריז, והוא מורכב ממבנים נמוכים ומבתים פרטיים המשתרעים על פני שטחים גדולים באופן יחסי. רובע זה כולל בתוכו גם מספר מרכזי קניות יוקרתיים ובמרכז הרובע שוכן גם המוזיאון הרשמי של הצייר קלוד מונה. אזור מגורים נחשק נוסף בפריז ממוקם בשכונה היוקרתית של הרובע השני. רובע זה נחשב לאחד מאזורי העסקים החשובים והמובילים ביותר בבירת צרפת והוא מאכלס גם את מתחם הבורסה הוותיק של פריז. שכונת המגורים היוקרתית של הרובע ממוקמת בסמוך לכיכר פלאס דה ויקטור, והיא מורכבת מבתים פרטיים שלצידם פועלות חנויות בוטיק של מעצבי אופנה מובילים.

תל אביב

תל אביב, העיר העברית הראשונה והמטרופולין הגדול ביותר במדינה, היא ללא ספק אחת מהערים הנחשקות ביותר במזרח התיכון. בעבר הלא כל כך רחוק, צפון העיר אכלס את רוב אזורי היוקרה של תל אביב, אך בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה במסגרתה מרכז העיר השוקק חיים והתוסס הוא זה ההופך לאזור המגורים היוקרתי החדש של בירת התרבות, הפנאי והבילויים של ישראל. שכונות מגורים חדשות ויוקרתיות אשר הוקמו ובחלקן נבנות בימים אלו ממש במרכז העיר, הגדירו מחדש את אזורי היוקרה של תל אביב. פרויקטים חדשים של חברת גינדי במתחם שרונה ובמפגש הרחובות שבין רחוב החשמונאים לקרליבך, תרמו רבות לתדמית היוקרתית של מרכז העיר.

ניו יורק

העיר ניו יורק, המטרופולין הגדול והחשוב ביותר בעולם היא עיר שמורכבת מחמישה רובעים (קווינס, ברוקלין, מנהטן, סטאטן איילנד ו-ברונקס) המחוברים באמצעות תעלות, מנהרות וגשרים. הרובע היוקרתי והנחשק ביותר בניו יורק הוא מנהטן שנחלק אף הוא למזרח ומערב. אחד האזורים הנחשקים והיוקרתיים ביותר במנהטן מכונה: אפר איסט סייד, והוא ממוקם בחלק המרכזי-מזרחי של הרובע. אזור זה גובל בסנטרל פארק, השדרה החמישית, רחוב האיסט ריבר, ובתוכו מצויה אחת משכונות המגורים היוקרתית ביותר בניו יורק. ברחבי השכונה פועלים גם מספר רב של מוזיאונים, גלריות לאמנות, מתחמי שגרירויות מכל רחבי העולם ומבחר עצום של מסעדות יוקרה, דבר המאדיר את השכונה ומשמר אותה כאחד מאזורי היוקרה של ניו-יורק, בירת העולם החופשי. שכונת מגורים נחשקת נוספת במנהטן היא ה-גראמרסי פלאטירון הממוקמת במידאטון-מנהטן והיא כוללת בתוכה שכונות מגורים יוקרתיות, גנים מפוארים והמון מוקדי בילוי טרדניים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות