עיצוב גרפי – למה צריך את זה?

עיצוב גרפי – למה צריך את זה?

 

בשנים האחרונות מתחזקת חשיבותו של תחום העיצוב הגרפי, בעיקר בקרב אנשי השיווק והפרסום. זאת משום שאחד הכלים המשמעותיים ביותר לפרסום הוא הכלי הגרפי שבו מועברים מסרים שיווקיים חדים וברורים לצרכנים וללקוחות הפוטנציאליים, במטרה לחשוף אותם אל החברה ואל מוצריה, וכמובן – במטרה להגדיל מכירות. מסיבות אלה הולך ומתרבה מספרים של המעצבים הגרפים הפועלים בעולמות הדפוס והדיגיטל, והם נדרשים לא רק לכישרון עיצובי מרשים, אלא גם להבנה עמוקה של משמעויות הפונטים, הצבעים, התמונות והאיורים שבהם נעשה שימוש בעיצוב מודעות פרסום, הזמנות ואף תמונות מעוצבות המיועדות לשימוש במדיות הדיגיטליות השונות.

 

יוצרים מיתוג

 

עיצוב גרפי הוא כלי מרכזי ביותר באחד המרכיבים החשובים בכל עסק – מיתוג. המושג "מיתוג" מתייחס למכלול רחב של אספקטים, אך המרכזי שבהם הוא יצירת שפה שיווקית שתהיה מזוהה עם המותג ותאפשר ללקוחות לזהות את בית העסק בקלות כשהם נתקלים בו בפרסומים שונים או באינטרנט. בתוך עולם המיתוג אחראי המעצב הגרפי ליצור לוגו שייצג את בית העסק, את חזונו ואת מטרותיו תוך שהוא פונה לקהל היעד הרלוונטי ומשדר את כל אותם המאפיינים ששואף בעל העסק לייצר. לכל מרכיב בלוגו יש חשיבות עצומה, כפי שזיהו מספר חברות ישראליות גדולות, בהן אורנג' שצבעה הכתום הוא המאפיין הבולט בה, כפי שבולט צבעה הכחול של חברת פלאפון וצבעה הסגול של סלקום, וכן חברות אחרות שבהן צבעים, סגנונות גופן ואף דמויות מאוירות מקלות על קהל היעד לזהות את המותג. כמובן שמיתוג איננו מסתכם בעיצוב הלוגו בלבד, אלא הוא מורכב משפה שיווקית כוללת ורחבה הרבה יותר – אתר האינטרנט, דף הפייסבוק, כרטיסי הביקור ואף ניירות המכתבים והחתימות האישיות של העובדים בשרתי הדואר האלקטרוני – כל אלה צריכים להיות נאמנים לשפה השיווקית המובלת על ידי הלוגו.

 

מוצאים סטודיו לעיצוב גרפי

 

אם החלטתם שהגיעה העת להשקיע במיתוג העסק שלכם ולתכנן לוגו, חומרים שיווקיים או עיצוב חדש ומיוחד לעמוד העסקי שלכם ברשתות החברתיות השונות, אתם בוודאי זקוקים לשירותיו של סטודיו לעיצוב גרפי. ישנם מעצבים אשר עוסקים בתחום כעצמאיים ויוכלו לתת לך שירות באופן ישיר ואישי, אך ישנם גם משרדי עיצוב גדולים יותר המעסיקים מספר מעצבים שיכולים לעבוד יחד ולתת רעיונות יצירתיים ומקוריים אלה לאלה. הדבר החשוב ביותר טרם בחירת המעצב שלכם הוא וידוא התאמת הצרכים שלכם לכישורים שלו. סביר להניח שיש לכם טעם אישי ואף רעיון כללי לגבי האופן שבו יעוצבו המודעות השיווקיות שלכם או הפוסטים שתרצו להעלות לפייסבוק ולאינסטגרם. בקשו לראות תיקי עבודות ולהתרשם מהניסיון של המעצב או הסטודיו באופן אישי. מחיר זול הוא אולי אטרקטיבי אבל הוא בוודאי לא מהווה ערובה לאיכות טובה, אלא להיפך. גם אם תשקיעו תקציב גבוה יותר מהמתוכנן, כל עוד תעשו זאת עם גורם מקצועי ומנוסה שקולע לטעמכם – זה בהחלט ישתלם לכם.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות