מסלול קצונה ייעודית של פיקוד העורף

גוף גדול כמו צה"ל למד עם השנים (ועודנו לומד) לאתר מועמדים פוטנציאליים רבים עוד טרם גיוסם, ובעיקר למסלולי העלית. חלק מהמסלולים המדוברים הינם מסלולי קצונה ייעודית.

המאמר שלהלן יסייע בידכם להבין יותר אודות מסלולה קצונה ייעודית של פיקוד העורף.

מהי קצונה בצה"ל

התשתית הצה"לית מבוססת על קבוצה אנושית איכותית ברמה גבוהה ביותר; לפיכך קיימים מסלולים ייעודיים המחוזקים באמצעות מסלול קצונה. מסלולים הקיימים כוללים גם מסלול קצונה ייעודית של פיקוד העורף. במה מדובר?

מסלול קצונה ייעודית הוא כזה המכווין חיילים עוד בתחילת דרכם הצה"לית לצעוד בכיוון ראיית העולם הפיקודית, ההדרכתית והמכוונת. במסלול זה, משמש הקצין דמות מנהיג המשכיל להוביל את החיילים בתבונה ומהווה דמות שכל חייל יוכל להזדהות עמה. קצין צה"לי יניע את החיילים תוך שימוש בכישורים אישיים נרכשים, כדוגמת – סמכות מקצועית, ערכים ומנהיגות.

צה"ל יודע לדאוג לכך שאותו אדם עם כישורים הולמים ופוטנציאל להשתלבות בריאה, יקבל הכשרה ראויה.

תפקידי קצונה אפשרית עבור מסלול קצונה ייעודית של פיקוד העורף, יכול להיות בתחומי פיקוד, מטה והדרכה. משנה לשנה, עולה הצורך בתפקידי קצונה, בשל התפקיד החיוני כל-כך של פיקוד העורף, שרבים חשים תחושת שליחות חזקה בשירות בו.

אין להפחית מחשיבות העורף הצה"לי, ביחס לחשיבות החזית, במיוחד בימים בהם ההתקדמות הטכנולוגית מבצעת צעדי ענק, כולל לוחמה וירטואלית ברשתות הענק שהתפתחו בעשרות השנים האחרונות. נוסף על אלו, יצירות מודולאריות משוכללות עד אימה, יכולות להישלט כיום באמצעות שלט רחוק.

בעת האחרונה, גמר צה"ל החלטה לבצע איתור מראש של אלו המשתייכים לקבוצות איכות ומציע להם להשתלב במסלול מרתק ומאתגר בלימודי קצונה, יחד עם חתימת שירות קבע בצה"ל. המובחרים ישתלבו כהוגן במגוון של תפקידים.

אודות מסלול לימודי קצונה

מסלול זה הוא מסלול בו החניך יכול לשרת בצה"ל בתור קצין עורף. עם סיום הקורס, יכול הקצין להשתלב במבחר אפשרי של תפקידים. חלק מהתפקידים האפשריים – אחריות על בתי ספר וקבוצות תלמידים, הדרכת אוכלוסיות, תיאום מבצעים, קצונת אג"ם פיקוד מערך הדרכה ועוד. בנוסף, יכול הקצין בסיום הקורס לשמש כעוזר לקמב"ץ גדוד, קצין חמ"ל ועוד.

ראוי לדעת כי מסלול קצונה ייעודית של פיקוד העורף אינו פחות תובעני מאשר מסלולי העלית של צבא ישראל. משך ההכשרה במסלול הוא שנה וחמישה חודש וכולל מספר שלבים, וביניהם:

  • טירונות רובאי 03 – משך חודשיים וחצי.
  • קורס יסוד – משך חודשיים וחצי
  • טיהור, גילוי, חילוץ לכודים ועוד
  • לימוד מקצועות עורף
  • ועוד ועוד…

עם סיום מוצלח של הקורס, הקצין יישלח לתקופה בת חודשיים וחצי ללמוד את העבודה באופן מעשי באחת מיחידות פיקוד העורף.

אין צורך להרחיב על כך שקצונה היא פסגת הפירמידה הצה"לית וכי השתתפות והצלחה בה מציגות אדם ערכי ושלם, ואף מפתחת ומעלה אדם זה לאדם בעל ערכים רבים וגבוהים יותר.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות