מסעדות טבעוניות: בין פאסט פוד לגורמה

מסעדות טבעוניות בתל אביב

טבעונות הפכה לחלק מהנוף הקולינארי הישראלי בשנתיים האחרונות. אילו מסעדות ייפתחו על מנת לענות על הביקוש?

תור של אנשים משתרך מול הדוכן, הראשונים כבר קיבלו לידיהם לחמניה עגולה ושמנמנה שבתוכה התמהיל המוכר של קציצה שטוחה, חסה ועגבניה טבולים ברוטב. אחרים מתכופפים מעל לפיתה שעוד רגע תתפוצץ מרוב נתחים מתובלים היטב, עם גלוני טחינה. אפילו מבט מקרוב לא יסגיר את זה שכל המרכיבים של המנות שהם לועסים, בישיבה או בעמידה, הם על טהרת הצומח – בלי זכר לבשר ומוצריו.

ברוכים הבאים לשווארמה הצמחונית – רשת מסעדות טבעוניות המספקת מזון מהיר ומספק, שלא מבייש אף ביס של המבורגר או שווארמה מן החי. ככה זה כשקהילת הטבעונים, הצמחונים והבריאותנים משגשגת, מישהו צריך להאכיל את כל האנשים האלה, ומהר.

מסעדות טבעוניות מומלצות

אז כן, למי שלא ידע, טבעונים ממש לא אוכלים עשב. הם אוהבים לאכול, חלקם פודי'ס שמעריכים מזון גבוה ומוקפד, אחרים מוכרחים לנעוץ שיניים בשווארמה טבעונית או פיצה עם גבינה מן הצומח, רובם משתדלים פשוט ליהנות מכל העולמות וסגפנות היא ממש לא חלק מהעניין. מצד אחד, אפשר לראות את הצמיחה של רשתות מהירות טבעוניות כמו השווארמה הצמחונית, שפותחת סניף נוסף בירושלים אחרי שניים בתל אביב, אחד בהרצליה ונוסף בראשון לציון, או את הבודהה בורגרס שלאחרונה תקעה יתד אפילו באילת. מהעבר השני משגשגת מסעדת "זכאים", חלוצת המסעדות הטבעוניות שמספקות חוויה מתוחכמת ובליינית יותר, במחירים מתאימים.

מסעדות טבעוניות
מסעדות טבעוניות

מבחינה כמותית, אין ספק שהכף נוטה לטובת המזון הזול והמהיר, שמצטרף לחומוס ולפלאפל שעמדו לרשות הטבעונים תמיד. ועדיין, עושה רושם ש"זכאים" מסמנת כיוון נוסף, שיש לו פוטנציאל התרחבות משמעותי. הקהל אליו היא מכוונת לא מצומצם רק לטבעונים אדוקים, אלא כולל גם צמחונים, בריאותנים, מפחיתנים וגם תל אביבים מעודכנים, שאוהבים את האוכל, החוויה ורוח המקום. אחרי גל של ארוחות טבעוניות מיוחדות במסעדות הבולטות בישראל, שהיו מלאות עד אפס מקום, זה רק עניין של זמן עד שמסעדות טבעוניות נוספות ייפתחו ויפנו לקהל, שמחפש אוכל משובח מן הצומח לצד אלכוהול איכותי ואווירת לילה שוקקת.

במבט לאחור אל התהליך הקולינארי שמתחולל בישראל בשנתיים האחרונות, בדגש על השנה שחלפה, כנראה שמדובר בשינוי המואץ ביותר שהתחולל בעולם אל עבר התזונה הצמחו-טבעונית. די להציץ במדריך מסעדות טבעוניות כדי להתרשם ממימדי המגמה, שרק הולכת ומתעצמת. כיוון שכך, לא נהיה מופתעים אם בתוך שנה שנתיים נוספות, רשימת המסעדות הטבעוניות האיכותיות שמספקות חוויית בילוי שלמה, תהיה ארוכה הרבה יותר.

קליק למדריך מסעדות טבעוניות מומלצות באתר REX

כתיבת תגובה

תפריט נגישות