ניר גלילי מנכ"ל חברת סונול נותן טיפים לצריכה נכונה של דלק

מחיר הדלק בארץ – שמושפע, אגב, בעיקר מהחלטות ממשלה ובפרט רמת המיסוי הנקבעת על ידה – הינו גבוה למדי, ואין פלא כי כולנו מנסים לחסוך ככל האפשר בצריכת דלק. מנכ"ל "סונול", ניר גלילי, נרתם לעזרתנו ולמרות שלכאורה האינטרס שלו הוא שכולנו נתדלק כמה שיותר (ובפרט בתחנות של החברה שאותה הוא מנהל, כמובן…) הרי שבסופו של דבר גם הוא מבין כי עדיף צרכן מרוצה שחוזר אל העסק שוב ושוב מתוך רצון אמיתי ועל כן הנה כמה מההמלצות שלו על מנת לצמצם את צריכת הדלק.

לתדלק עד הטיפה האחרונה

כמעט כולנו ממהרים כמעט כל הזמן, וגם כשאנחנו נכנסים לתחנת דלק כדי לתדלק אנחנו עושים זאת בחופזה כדי לצמצם ככל האפשר את ה"עיכוב". במקרים רבים התוצאה של החיפזון היא שאנחנו שולפים את פיית התדלוק מהרכב עוד לפני שכל הדלק שהיה בצינור נכנס לטנק הדלק שלנו והיתרה מטפטפת על הקרקע.

ההמלצה של ניר גלילי – ולמעשה מדובר יותר בבקשה מאשר בהמלצה – היא בכל זאת להתאזר בסבלנות עוד 3-4 שניות ולוודא שכל הדלק, עד הטיפה האחרונה, הגיע ליעדו. אמנם לא מדובר בחיסכון כספי משמעותי, אולם הנזק המצטבר לסביבה כתוצאה מכל הדלק שנשפך הוא משמעותי, ו"סונול", שהכריזה על עצמה כחברה ירוקה ואף זכתה בפרס ירושלים לאיכות הסביבה לנוכח הפעולות השונות שנקטה כדי לצמצם ככל האפשר את הפגיעה בסביבה, זקוקה לעזרת הציבור על מנת להגן על הכוכב היחידי שעליו אנחנו יכולים לחיות (לפחות נכון לעכשיו).

ניר גלילי מצטט את אריק איינשטיין ומבקש: סעו לאט

נסיעה במהירות המותרת עפ"י החוק לא רק מפחיתה את הסיכון להתרחשות תאונות דרכים אלא גם מונעת צריכת דלק מופרזת.

עפ"י מחקרים שונים ההפרש בצריכת הדלק בין רכב שנוסע במהירות של 120 קמ"ש לבין רכב שנוסע במהירות של 90-100 קמ"ש היא כ-20%, בהחלט הבדל משמעותי שעשוי להוביל לחיסכון של מאות שקלים בשנה ואף יותר מכך למי שגומא קילומטרים רבים במיוחד, ובהתאם ממליץ ניר גלילי להוריד את הרגל מדוושת הגז וליהנות גם מהדרך ולא רק מההגעה ליעד.

לחץ אוויר תקין בצמיגים, בגאז' עם פריטים הכרחיים בלבד

מרכיבים נוספים שמבטיחים צריכת דלק יעילה יותר הם לחץ אוויר תקין בצמיגים (מרכיב שכמובן משפר גם את אחיזת הכביש שלהם ובאופן כללי משפר את חווית הנסיעה), בגאז' שאינו עמוס מדי אלא מכיל רק פריטים הכרחיים, היעדר תוספות שאינן נחוצות באמת ופוגעות באווירודינמיות של המכונית ועל כן מגבירות את צריכת הדלק.

עצרתם? כבו

המלצה נוספת של ניר גלילי היא לכבות את המנוע בכל עצירה של למעלה מ-30-40 שניות. כך גם תמנעו בזבוז דלק יקר ומיותר וגם תצמצמו את הפגיעה בסביבה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות