נשירת שיער וטיפול בנשירת שיער

 

נשירת שיער היא בעיה הנובעת לרוב בגלל תזונה לא נכונה, אי טיפוח הקרקפת ולעתים שילוב של שניהם יחד. לרוב הסובלים מנשירה הם אנשים בעלי שיער ארוך, רוב הגברים וחלק קטן מהנשים.

ישנם מינרלים וויטמינים שונים האחראים לחוזק השערה והקרקפת, כמו אבץ, ברזל, מגנזיום, חומצה פנטוטנית וביוטין – כאשר הם אינם מאוזנים, גדל הסיכוי לנשירת שיער.

 

נשירה היא בעיה בה השיערות נושרות מהקרקפת מעבר למצב הנורמלי, בעיה אסתטית המהווה מטרד לאדם הסובל ממנה ולעתים אף לסובבים אותו.

בן אדם שאינו סובל מנשירת שיער משיר 50 שיערות לערך ביום, אדם הסובל מנשירה, ישיר כמות גדולה יותר.

נשירת שיער

 

לרוב, נשירה היא בעיה זמנית הניתנת לפתרון והטיפול בה פשוט. מחזור הצמיחה אינו נפגע בזמן נשירה בין אם מדובר בנשירת שיער נורמלית או גדולה, ולכן זקיקי השערות הנושרות שבות לצמוח.

לעומת זאת, התקרחות היא בעיה כרונית הנפוצה בעיקר אצל גברים. בהתקרחות שיערות הנושרות אינן צומחות שוב אלא אם כן יטפלו בכך על ידי טיפולים שונים.

 

מלבד אי איזון המינרלים והויטמינים אשר צוינו לעיל, ישנם גורמים נוספים אשר עלולים להגביר את קצב הנשירה כמו קוקו חזק מדי הגורם לתלישה חלקית של השערה, שינויים הורמונליים (כמו הריון\מחזור וכו'), מחלות עור שונות, מצב נפשי ועוד.

נשירת שיער יכולה גם להיות גנטית ומומלץ לעשות בדיקות דם מכיוון שבמקרים מסוימים היא אף יכולה להעיד על בעיה בריאותית.

 

ניתן לטפל בבעיות הנשירה על ידי רופאי עור, תזונאים קליניים, טיפולים נטורופתים וספרים.

ברוב המקרים, יש לאזן את התזונה ולאמץ תזונה בריאה ונכונה יותר; להוסיף ביצים, אבוקדו, מזונות המכילים אומגה 3 ועוד. רצוי להיוועץ עם תזונאי קליני ולא לבצע שינוי תזונתי לבד, על מנת שתכוונו לתזונה הטובה ביותר עבורכם.

בנוסף לשינוי התזונתי אשר רצוי לבצע, ישנם תכשירים לחיזוק שורשים ואיחוי הקרקפת, כמו שמפו, שגם מאזן את המינרלים והויטמינים וגם מנקה ומזין את הקרקפת.

ישנם סוגים שונים של שמפו נגד נשירה, במקרה זה, ניתן להיוועץ עם הספר על סוג השמפו, אופן ותדירות השימוש בו. למידע נוסף על נשירת שיער בקרב נשים.

טיפים נוספים בתחום היופי באתר – "איזה יופי".

 

 

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות