עתיד מיזוג האוויר

עתיד מיזוג האוויר

חושבים שמיזוג אוויר "זולל" חשמל? תחשבו שוב

כמעט כל אדם שתשאלו ברחוב לגבי צריכת החשמל במיזוג אוויר, יענה לכם שהצריכה היא גבוהה מאוד ושהיא למעשה החלק הקרדינלי בחשבון החשמל. אמנם יש דברים בגו, שכן מערכות מיזוג האוויר הישנות עדיין מהוות את הרוב והן בהחלט צורכות הרבה מאוד אנרגיה, אך כבר היום קיימות מערכות מיזוג חדשניות שמנצלות את האנרגיה בצורה טובה בהרבה. למעשה, באמצעות מערכות מיזוג האוויר החדשניות שקיימות כיום אפשר להשתמש בכמות פחותה ב-50% ואף יותר של חשמל. הפיתוחים ההנדסיים והפיזיקליים בתחומי מיזוג האוויר רק הולכים ומשתכללים מיום ליום, כך שסביר שתוך כמה שנים ייתכן שנמצא את עצמנו בעידן בו תשלום החשמל על המזגן יהיה זהה לזה של תשלום על תאורת הבית. אנחנו מתקרבים לשם בצעדי ענק.

טכנולוגיות חדישות וחסכוניות של מיזוג אוויר

יש מספר דרכים חדשות למיזוג אוויר שמסמלות את פתיחת עידן המיזוג החסכוני:

  • מערכות אינוורטר – מערכת אינוורטר, שנקראת גם מערכת VRF, פועלת באמצעות שינוי נפח נוזל הקירור בהתאם לשינויים הסביבתיים. בעוד שבמזגן רגיל מנוע מערכת הקירור פועל בעוצמה זהה כל הזמן, וכך גם נפח נוזל הקירור נשאר זהה, במערכת VRF השינויים גורמים להתאמה טובה לטמפרטורה ולחיסכון אנרגטי ניכר. מעבר לכך שמדובר בחיסכון כספי ואנרגטי רב, מערכות אינוורטר מספקות גם יתרונות נוספים. אחד מיתרונותיהן המרכזיים הוא שהן נחשבות לשקטות מאוד ואינן יוצרות את הרעש הלבן שמזגן רגיל יוצר. עוד יתרון הוא שמירה על טמפרטורה קבועה לאורך זמן בחדר, בעוד שמזגן רגיל גורם לשינויים חדים בטמפרטורה. עם מערכת כזו, החדר נעים יותר וחשבון החשמל קטן יותר.
  • מזגנים חכמים – אחד מנושאי הטכנולוגיה החמים כיום הוא כל נושא הבית החכם, בו ניתן לשלוט בכל האמצעים החשמליים בבית בצורה מלאה דרך שלט או סמארטפון. מזגנים חכמים מהווים נישה ספציפית בכל נושא הבית החכם. מזגנים אלו מאפשרים לכוון טמפרטורה שונה בכל חדר, בעוד שבעבר כאשר היה מזגן מרכזי הוא היה מוכרח לפעול בבית כולו. באמצעות מיזוג מרכזי חכם אפשר לקבל בית נעים ללא הצורך להפעיל מיזוג בכל הבית, דבר שמוביל לחיסכון משמעותי בצריכת החשמל.

גם במערכות חימום יש התקדמות משמעותית

אמנם אנו חיים במדינה חמה, אך החורף פה עדיין מצריכה הדלקה של חימום, במיוחד כאשר מדובר במקומות גבוהים וקרים כמו ירושלים או רמת הגולן. מערכות חימום נחשבות למערכות הצורכות אנרגיה רבה, אך כשמדברים על עתיד המיזוג גם במערכות כאלו ניתן לראות חיסכון. כיום קיימות לדוגמה מערכות לחימום תת רצפתי חכם, בהן ניתן לשלוט בקלות על החימום בכל חדר. עוד דבר שתופס תאוצה כיום הוא חימום הבית בגז. הגז הטבעי נחשב לאמצעי חימום מעולה כיוון שהוא גם זול יחסית, גם יעיל מאוד וגם אינו מזהם. ישנן שיטות חימום חסכוניות נוספות ומגוונות.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות