קשה לבצע הפצת ספרים

אם כתבתם ספר פרי עטכם כעת אתם מנסים בוודאי להוציאו לאור.

אם קבלתם תשובה שלילית מהוצאות הספרים המסחריות עליכם להבין שהסיבה העיקרית לכך היא שהן מעדיפות סופרים שכבר הוכיחו את היכולת שלהם למכור מספר עותקים רב של ספר אשר כתבו, מפני שהוצאת ספרים מסחרית מעוניינת להרוויח כסף.

 

אפשרות של הוצאה עצמית

ישנה גם האפשרות לפנות אל הוצאת ספרים שמתמחה בהוצאה עצמית, כלומר אתם משלמים להוצאה בשביל שהיא תוציא את ספרכם לאור. אבל יש כאן בעיה שנובעת מכך שקשה לבצע הפצת ספרים בחנויות הספרים, היות ואין לכם הסכמים של הפצת ספרים עם חנויות רבות, דבר שיאפשר לספר שלכם להיחשף בפני ציבור הקוראים.

 

פתרון לבעיה של הפצת ספרים

כעת יש פתרון לבעיית הפצת ספרים, יש פרויקט של רשת חנויות הספרים הגדולה בישראל שמאפשרת גם הוצאה עצמית במחיר שהוא נמוך יותר מן המקובל בשוק, וגם הפצת ספרים בכמאה וארבעים חנויות הספרים של הרשת דבר שיאפשר לספר שטרחתם על כתיבתו חשיפה גדולה אשר תגביר את הסיכוי שהוא יימכר בעותקים רבים.

בנוסף לכך תעמוד לכם האפשרות להפוך את הספר שלכם לספר אלקטרוני אשר יימכר דרך רשת תקשורת גדולה, רשת orange.

תקבלו גם את האפשרות להשיק את הספר שטרחתם על כתיבתו באירוע השקה אשר יתקיים באת מחנויות רשת הספרים, וגם ישנה אשת יחסי ציבור שתפקידה הוא לקדם את הספר אשר כתבתם.

על מכירות הספר בחנויות הרשת אתם זכאים לקבל חמישים אחוז מן התמלוגים, דבר שעשוי להכניס לכם סכום כסף משמעותי אם הספר יהיה רב מכר.

עוד דבר נוסף שחשוב לדעת אותו הוא שזכויות היוצרים של הספר נשמרות בידיכם, כלומר אם הספר יצא במהדורות נוספות בעברית או בשפה אחרת אתם זכאים לקבלת תמלוגים, בתור בעלי זכויות היוצרים על יצירה שהיא ספרותית.

יש לציין שזכויות יוצרים על ספר נשמרות לתקופה מאוד ארוכה של 70 שנה לאחר מות מחבר הספר.

כלומר ספר מצליח מסחרית יכול להעניק לכם תזרים מזומנים לאורך כל ימי חייכם, וגם לאורך ימי היורשים שלכם.

כאשר ספר מוצלח שהצליח לעמוד במבחן הזמן, הוא ספר שגם לאחר מות המחבר שלו יגרום הנאה רבה לקורא שחי בתקופה מאוחרת יותר, ואף נולד שנים לאחר מותו של מחבר הספר.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות