רכב משומש – מה זה אומר בעצם

אם אתם ממש זקוקים לרכב, אבל אין לכם סכומים שמאפשרים לכם את הרכישה, בטח כבר חשבתם על האפשרות שבקניית רכב משומש. רכב משומש יכול להגיע מיד ראשונה, שנייה או אפילו יותר מזה, וככל שהמכונית עברה יותר ידיים היא בדרך כלל תהיה גם זולה יותר.

אפשר להבין את הפיתוי והנוחות בתשלום המועט יחסית אותו תשלם עבור רכב משומש. אך לעתים קרובות הרכב ידרוש ממך תשלומים רבים וגדולים שקשורים בטיפולים ותקלות שלא תמיד ניתן לצפות מראש. הכסף שתוציא על הרכב המשומש במוסך לפעמים אינו שווה את מחירו הראשוני, ובמקרים רבים היה עדיף להשקיע מעט יותר מלכתחילה.

אם כן, מומלץ שלא להגיע למצבים כאלה, וניתן בהחלט לעשות זאת. קניית רכב משומש יכולה להיות הצלחה אם עושים את זה נכון. קניית רכב משומש מליסינג למשל יכולה להיות בחירה חכמה. אמנם המחיר הראשוני של המכונית יכול להיות מעט יקר יותר במגרש ליסינג, אבל פעמים רבות אפשר להתמקח ולקבל ביטוחים ואחריות אטרקטיביים על הרכב. בנוסף, מכוניות משומשות בחברות ליסינג הן ברוב הפעמים מכוניות שהיו ברשות חברת הליסינג, ולא הגיעו בעסקאות טרייד-אין. לכן אפשר לצפות לקבל מכונית שנשמרה היטב. חברות הליסינג שונות ממוכר פרטי, אשר מחפש רק כיצד להוציא את המחיר הטוב ביותר על רכבו. חברת ליסינג שומרת על המוניטין שלה כאשר היא מוכרת לך רכב אמין, ובמידה ותהיה תקלה, במקרים רבים היא תיקח על זה אחריות.

אם בכל זאת החלטתם לקנות רכב משומש ממוכר פרטי, כדאי שתגיעו למעמד הזה כשאתם יודעים מה אתם עושים. אם אין לכם ידע סביר במכוניות, ומומלץ אפילו ידע טוב, כדאי שתזמינו חבר או בן משפחה שישמש לכם כיועץ. בדקו כמובן פרטים כמו שנה, קילומטרז', האם הוחלפו חלקים משמעותיים ברכב, האם היו תקלות משמעותיות וכיצד הן טופלו, ומתי הרכב עבר טסט. אל תתביישו לבקש נסיעת מבחן על הרכב, משום שזו הדרך הכי טובה לראות את המצב שלו. כך תוכלו להבחין בחלקים נוספים שאולי מקולקלים, כמו מזגן שאינו עובד, או צליל משונה שמשמיע המנוע.

בכל מקרה, אם אתם מתכננים לקנות רכב משומש, כדאי שתעשו מחקר לפני שאתם ניגשים לקניה. בקניית רכבים משומשים כמעט תמיד יש לכם את חופש המיקוח. מול מוכר פרטי תוכלו להוריד את המחיר משמעותית, ומול חברת הליסינג תוכלו להשיג הטבות שונות כגון אחריות או ביטוח.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות