מידע חשוב אודות אחזקת מבנים

אחזקתם של מבנים פרטיים, ציבוריים ועסקיים הנה מלאכה הכרוכה בטיפול שוטף, יומיומי וקבוע, ומורכבת ממגוון גדול של מטלות, החל מניקיון חדר המדרגות ועד לתיקון מערכות החשמל. בעבר היה תפקיד זה באחריותו של וועד הבית, אך כיום מעדיפים דיירי בניינים רבים לעבוד עם חברות אחזקה עקב קצב החיים התובעני ועליית הסטנדרטיים המקובלים של תחזוקה. חברות תחזוקה אלו אמונות על טיפול בכל צרכיו השוטפים של הבניין באופן מקצועי, מרוכז וממוקד, בין אם בעצמן או באמצעות קבלני משנה, וכך מסירות מטלה זו מעל כתפיהם של הדיירים.

שירותי חברות אחזקת מבנים

שירותי חברות לאחזקת מבנים מורכבים מספר מלאכות המשתנות בהתאם לצורכי המבנה ולשימושיו, וכוללות בין היתר:

  • ניהול וועד הבית – חברות אחזקת מבנים משמשות במקרים רבים כתחליף מלא או חלקי לוועד הבית, ומכאן שהינן אחראיות על גביית הכספים וניהול צרכי התחזוקה השונים של המבנה באופן מקצועי ומרוכז.
  • ניקיון מבנה – החברות מספקות שירותי ניקיון מלאים הכוללים ניקוי חלונות, דלתות, ארונות ופנלים, וכן שטיפת הרצפות והברקתן .
  • גינון – תחזוקה שוטפת של גינת הבניין, הכוללת תחזוקת ותיקון מערכות ההשקיה, גיזום, כריתה, תכנון וטיפוח של גינות, ריצוף חצרות, טיפול בתאורת גינה והקמת והסדרת גדרות.
  • עבודות חשמל – תיקונים של כל מערכות החשמל במבנה על ידי אנשי מקצוע מוסמכים, כולל תיקון קצרים, החלפת נורות, התקנת גופי תאורה ותיקון והחלפת לוחות חשמל.
  • הדברה – הדברת מזיקים וצמחייה באופן שוטף ובמידת הצורך .
  • תיקונים – תיקון ותחזוקת מערכות הבניין השונות, כדוגמת מערכות כיבוי אש, מערכת צינורות המים, חדרי משאבות מים, מערכות אינסטלציה, מערכת אינטרקום, אחזקת מעלית ומצלמות במעגל סגור.
  • תחזוקת מבנה – כדוגמת צביעת חדר מדרגות, איטום גגות וניקוי משטחי גרנוליט, ותחזוקת חניון רכבים.

יתרונותיה של חברת אחזקת מבני מגורים

במגזר העסקי והציבורי מהווה השימוש בחברות אחזקת מבנים חלק אינטגרלי בהתנהלות השוטפת. בד בבד, בעשור האחרון החלו להשתמש גם דיירים רבים במבני מגורים בשירותיהן היעילים. הדבר נפוץ במיוחד בבניינים רבי קומות המכילים כמות גדולה של דיירים, שאת תחזוקתם קשה לנהל באופן עצמאי, ועל כל פנים כרוכה לא פעם  במריבות שכנים לגבי אופן ניהול הבניין וגביית התשלומים. כמו כן, תחזוקה שוטפת מטעם חברת ניהול מקצועית מונעת נזקים עתידיים למבנה, שומרת על ערכו ומקטינה את הבלאי שלו. לכן, ניהול מבנה המופקד בידי גוף חיצוני מקצועי מבטיח ניהול שוטף ואיכותי המתבטא בבניין מטופח, נקי ומתוחזק כראוי.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות