לימודי תעופה – כל מה שרצית לדעת

לימודי תעופה, הם לימודים העוסקים ברחיפה באוויר, באמצעות כלי טיסה שהומצאו, פותחו ונבנו על ידי בני אדם. כיום, ניתן ללמוד לימודי תעופה בעשרה בתי ספר לטיסה ברחבי הארץ. הלימודים הם בכל הרמות, מלבד לימודי הטסת מטוסי סילון, שאותם לא ניתן ללמוד בארץ אלא בחו"ל בלבד. ההכשרה שעוברים הטייסים לעתיד תשמש אותם למשרות במסגרת תעופה פרטית, אזרחית וצבאית. כל הקשור בהכשרה ללימודי תעופה בישראל עוברת דרך הרשות לתעופה אזרחית.

איפה ניתן ללמוד?

לימודי תעופה כמו עוד רבים מן המקצועות הקיימים היום בשוק המקצועות האקדמאים, מתחלקים לשני חלקי לימוד, מעשי ועיוני. את החלק המעשי, ניתן לעבור במספר מנחתים ושדות תעופה המוכרים בארץ, על ידי רשות התעופה האזרחית. את החלקים העיוניים ניתן ללמוד, כקורס עצמאי, כלימודי תעודה או כלימודים אקדמאים, בבית חיל האוויר בהרצליה או באוניברסיטת חיפה, בלימודי בוקר או ערב.

מה מקבלים במסגרת הלימודים?

לימודי תעופה מוכרים היום בישראל כקורסים עצמאיים, כלימודי תעודה, וכלימודים אקדמאים.

  • לימודי תעופה לקורס עצמאי – הם לימודים המתאימים, כדי להטיס מטוס ולחוות טיסה, באופן חד פעמי בלבד.
  • לימודי תעופה כלימודי תעודה  – הם לימודים המתאימים להתמקצעות מעשית ומהירה לעבודת טיס, לימודי תעודה כיום, מתקיימים במסלולים שונים של ערב או בוקר בבית חיל האוויר בהרצליה, במרכז וכן באוניברסיטת חיפה שבצפון. ההדרכות המעשיות יינתנו במספר שדות תעופה וכן במנחתים מוכרים, במרכז בצפון או בדרום הארץ. מסלול הלימוד לתעודה הוא שנה ובו יינתנו דגשים, הכוונה והכנה למבחנים העיוניים והמעשיים שיש לעבור ברשות התעופה האזרחית כדי לקבל רישיון תעופה ולעבוד במגוון חברות תעופה שונות בארץ או בעולם.
  • לימודי תעופה כתואר אקדמאי  – הם לימודים עמוסים, מוכרים ונחשבים, המתקיימים מעשית ועיונית במקומות ובמסלולים בהם ניתן ללמוד לימודי תעופה כלימודי תעודה. בסופם של שלוש שנות לימודי תעופה כתואר אקדמאי, ניתן לקבל תואר ראשון עם הכשרה לקריירת תעופה מסחרית וכן בניהול כללי בענף התעופה והתיירות. אפשר, להתמחות מעשית בשנת לימודים נוספת, אשר תעניק עבודה בטוחה כטייס מקצועי או כמדריך טיסה.

למי מיועדים הלימודים?

כיום, ניתן להתחיל בלימודי תעופה החל מגיל 17. לימודי תעופה הם לימודים הדורשים הוצאת רישיון, לכן יש להוציא רישיון לתעופה דרך הרשות לתעופה אזרחית, יחד עם הכנת הפרטים הבאים: הבנה של המושגים הבסיסיים הקשורים בתעופה, הן באנגלית והן בעברית, בדיקה רפואית אצל רופא תעופתי מורשה, המצאת אישור על היעדר הרשעות פליליות מהמשטרה, הצגת רישיונות קיימים,ותשלום אגרה. לצורך מעבר של מבחני תיאוריה יש לפנות למחלקת רישוי צוותי אוויר ולהעביר להם בפקס מספר מסמכים, ביניהם טופס הרשמה, אישור על תשלום האגרה ואישור על הדרכת תיאוריה. לאחר שהמסמכים מתקבלים במחלקה, נקבע מועד לעריכת המבחן המעשי.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות