שירותי משרד חקירות

משרד המקבל אישור מטעם משרד המשפטים רשאי להעניק שירותי חקירות מעקבים ללקוחות פרטיים, עסקיים ומוסדיים. במאמר הבא נציג את שירותי המשרד ונבין כיצד בוחרים חוקר פרטי מקצועי

משרד חקירות מעניק שירותי חקירות ומעקבים למגוון רחב של לקוחות. המשרד נדרש לקבל את אישור משרד המשפטים והוא כפוף לפיקוח וביקורת של המחלקה לרישוי חוקרים פרטיים. השירותים הניתנים במשרד מיועדים ללקוחות במגזר הפרטי, העסקי והמוסדי ולצורך קבלת רישיון יש צורך בצבירת ניסיון של חמש שנים. לאחר מכן רשאי המשרד להציע בין היתר את השירותים הבאים:

א. חקירות אישיות – רוב החקירות המבוצעות במשרד הן עבודות המוזמנות על ידי לקוחות פרטיים. אלו חקירות בנושאים אישיים כמו יחסי אישות, נאמנות בין בני זוג, איתור נכסים וכדומה.

ב. חקירות כלכליות – בקטגוריה של חקירות כלכליות ומסחריות מבצעים אנשי מקצוע מעקב עבור חברות ועסקים. בחקירות מן הסוג הזה מתמקדים בדליפת מידע ואיתור חייבים, איסוף מידע כלכלי על מבוטחים ועוד.

ג. איתורים ומעקבים – יש להבחין בין חקירות רגילות המתבצעות במשרד לבין איתורים ומעקבים. איתור הוא הליך משפטי מקובל שמטרתו מציאת אדם כלשהו כמו קרוב משפחה, חייב ונתבע. מנגד, מעקבים הם חלק משירות בו החוקר מתחקה אחר פעולות החשוד כדי לדעת מה הוא עושה בסתר. באיתורים החוקר נדרש להיחשף ולהחתים את האדם על מסמך מסוים, בעוד המעקבים הם מבלי שיידעו על כך. בנוסף, יש חוקרים המשלבים את האיתורים והמעקבים עם שירותי מסירות משפטיות המחייבים עמידה בדרישות החוק.

טיפים לבחירת משרד

מי שרוצה לבחור משרד חקירות ולהזמין את אחד השירותים המופיעים לעיל צריך לבצע השוואה המבוססת על קריטריונים של מקצועיות. ראשית, יש לבדוק את איזורי מתן השירות ולוודא נגישות וזמינות של נציגי המשרד מסביב לשעון. שנית, כדאי לוודא התמחות בסוג שירות ספציפי ולבחון את הניסיון וההתמחות בכל תחום. שלישית, אפשר לבחור משרד לפי שירותים מיוחדים הניתנים בו כמו חקירות במגזר הערבי, שירותי מז"פ, שירותי אבטחת מידע, שירותי גבייה והיכולת להגיש חוות דעת מומחה לבית משפט.

מבחינת מחירים, הטיפ החשוב ביותר הוא לבצע השוואה יעילה בין משרדי חקירות ולשים לב לאופן בה מחושב עלות הכללית של השירות. לרוב נהוג לגבות מחיר מסוים עבור שעת מעקב ולדרוש מחיר שונה לפגישת ייעוץ עם חוקר פרטי. הפגישה שווה את ההשקעה הכספית משום שהיא מאפשרת היכרות אישית עם נציגי המשרד. יתרה על כך, נהוג לקזז את מחיר פגישת הייעוץ מעלות העבודה, במידה והתיק אכן מנוהל בסופו של דבר על ידי אותו חוקר.

המשרדים המפעילים שירותי חקירות ברחבי הארץ תורמים להתנהלות תקינה ברמה הכלכלית והאישית. יש לבחור אותם בצורה מקצועית על מנת ליהנות ממגוון רחב של שירותים הניתנים על פי חוק ותחת קורת גג אחת.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות