שמלת כלה מתופרת או מעצבת – מה כדאי?

אם זה היה תלוי בגברים, הם לבטח היו מקדישים יום אחד בלבד לחיפוש ומציאת חליפת החתן שלהם. ומה לגבי הכלות העתידיות? עבורן מדובר על עבודת מחקר של ממש המתחילה עם חיפוש אחר מעצבי שמלות כלה, מציאת הדגם המחמיא ביותר, הבד המועדף והמחיר המנצח. כן, אפשר לומר כי חיפוש שמלת הכלה הינו מסע בפני עצמו המעסיק את הכלות תקופה ארוכה מאד. השאלה הגדולה? האם כדאי לבחור במעצבות של שמלות או לפנות דווקא אל תופרות פרטיות?

 

פרמטר המקוריות: מי לוקחת?

מעצבות המפעילות בוטיק של שמלות, למעשה יוצאות בכל שנה עם קטלוג של דגמים חדשים. המשמעות? אתן יכולות לעקוב דרך אותם הבוטיקים אחר הטרנדים החמים ביותר והבשורות העדכניות ביותר. מנגד, התופרות לא מעצבות דגמים כלל, אלא העבודה שלהן מבוססת על תפירה בלבד. התופרת תדרוש מכן להגיע עם דגם שמוצא חן בעייניכן והיא תתפור לכן אותו. האם מדובר על עבודה מקורית? לא. בפרמטר הדגם המקורי – המעצבות מנצחות.

 

פרמטר העלות: איפה תשלמו פחות?

אי אפשר לדבר על שמלות כלה מבלי לדבר גם על העלות של השמלות. מדובר על אחת ההוצאות השמנות ביותר לאורך הפקת אירוע החתונה כך שאכן ראוי להתעכב על פרמטר זה. למעשה, לא ניתן לקבוע מראש היכן תשלמו פחות – אצל המעצבות או אצל התופרות. מצד אחד, המעצבות מציעות לכם במרבית המקרים עבודה מקצועית יותר, כאשר השימוש הינו בבדים האיכותיים ביותר – מה שמעלה גם את המחיר הסופי. מהצד השני – התופרות לא מפעילות סטודיו ועובדות, כך שהעלויות שלהן גם נמוכות יותר. ומה באשר לאיכות? לא תמיד התופרות עובדות עם החומרים האיכותיים ביותר כך שהמחיר הזול כביכול מתגלה כיקר. השורה התחתונה? השוואת מחירים ובדיקה מעמיקה לגבי איכות התפירה והבדים תוביל אתכן אל העסקה המשתלמת ביותר כלכלית.

 

פרמטר המוניטין: מי תעניק לכן ראש שקט?

לרוב, התופרות לא עובדות מסטודיו אלא מהבית שלהן, בעוד מעצבי שמלות כלה מובילים פתוחים לקהל הכלות שמוזמן להגיע ולהתעניין לגבי שמלה. קל הרבה יותר ללקט המלצות על מעצבי השמלות מאשר על תופרות. הסיבה? יש למעצבים ולמעצבות קהל רב יותר, מה שגם מייצר כמות גדולה יותר של חוות דעת. כמו כן, בעוד המעצבים יתחייבו בפניכן על תאריכי מדידות, תיקונים ועמידה בזמנים, אחר עבודה של תופרת לא תמיד ניתן לעקוב ולהיות בבקרה מלאה. פרמטר המוניטין והראש השקט? לרוב, למעצבות ולא לתופרות.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות