איטום, כדי שיהיה לנו חורף יבש

אין ספק שעברנו כברת דרך די רצינית מהימים בהם התגוררנו במערות. אך עם זאת, איתני הטבע תמיד מוצאים את דרכם לחיים הפרטיים שלנו. בטקסט הקצר שלפניכם אנחנו רוצים לכתוב לכם כמה מילים על מים. אין ספק שכולנו אוהבים מים.

אנחנו נהנים לשחות בים, לטבול בכנרת ורוב הגוף מורכב ממים. עם זאת, כאשר הם נמצאים אצלנו בתוך הבית במקומות שאנחנו לא מעוניינים שהם יהיו בהם, מדובר על צרה צרורה. אתם יודעים בדיוק על מה אנחנו מדברים, ישנם כאלו שאצלם הבעיה קשה במיוחד והם מתארים תופעה של קירות שמזיעים בחורף. אצל אחרים מדובר על נקודות שחורות וצפופות על התקרה שהולכות ומתרבות ככל שמתקדם החורף ובמקרים אחרים מדובר על דירות שיש להניח בהן דליים במקומות אסטרטגיים כדי לקלוט את הטיפות שנוטפות מן התקרה. בכל מקרה, כל עוד המים נשארים בכיור, באסלה ובמקלחת, הכל נפלא. ברגע שהם מתחילים להזכיר לנו שאנחנו לא לגמרי יכולים לשלוט עליהם, מתחילה הפאניקה.

קודם כל לנשום עמוק ולהירגע

מאחר וחלחול המים למקומות שהם לא אמורים לחלחל אליהם הוא תהליך ארוך מאוד, אין טעם להיכנס לפניקה. ראשית עליכם לאתר את מקור הדליפה או ההסתננות. איטום חדרים רטובים אמור לשמור על המים בחדר האמבטיה. במידה ולא בוצע כהלכה, עם הזמן תראו הצטברות של עובש בקירות שסובבים את המקלחת, כלומר מחוץ לחדר עצמו. במידה ואתם רואים את הכתמים האלו, זה הזמן לשקול איטום מחדש או איתור של נזילה בצינור פנימי וכיו"ב. במידה ואתם רואים כתמים של עובש על התקרה ואתם גרים בקומה העליונה במבנה, ככל הנראה מדובר על איטום גגות או זיפות גגות שלא בוצע כהלכה והגיע הזמן לדבר עם וועד הבית בנוגע לאיטום מחדש.

לעתים מדובר גם על בעיה של איטום קירות חיצוניים אבל אל דאגה, לכל סוג של נזילה יש פתרון. הנקודה החשובה היא לא להזניח את הנושא, במיוחד אם מדובר על דירה שנמצאת בבעלותכם. במידה ואתם לא מתכוונים להישאר בדירה למעלה מחודשים ספורים, יתכן והשד לא נורא כל כך ואתם בהחלט יכולים להסתפק בצביעה של האזור שמוכה בעובש. עם זאת, לא מזיק לעדכן את בעל הבית על כך שהנכס שלו סובל מרטיבות.

איך מוצאים קבלן איטום איכותי?

קבלן איטום ברמה גבוהה משאיר תוצאות שנראות בשטח למשך שנים. עליכם רק לאתר בניינים שמצד אחד לא עברו עבודות איטום בעשור האחרון ומצד שני הדיירים שלהם לא מתלוננים על בעיות רטיבות כלל. התחילו לשאול מכרים וחברים או בני משפחה בנוגע למצב האיטום במבנים שהם מתגוררים בהם ולאט לאט תתחילו לצמצם את האפשרויות עד שתגיעו לקבלן שיזכה לאטום לכם את המבנה בין אם מדובר על הגג, המרתף או הקירות החיצוניים. בהצל

כתיבת תגובה

תפריט נגישות