איך בוחרים חברה לניכוי צ'ק – דברים שחשוב שתדעו

כמעט כל עסק כיום מכיר את הרגע ההוא שיש צורך בכסף מזומן ומהיר, אך קשה מאוד להשיגו. הבנקים יכולים ללחוץ, ההלוואות יכולות להצטבר ולהכביד ולכן רבים יפנו לנתיב מעט שונה, אך בהחלט משתלם במצב שכזה והוא ניכוי הצ'קים. בשירות זה כל עסק יכול ליהנות ממזומן מידי, ללא צורך לשלם בשלב מאוחר יותר תשלומים רחבים, איך בוחרים את החברה לניכוי הצ'קים? הכנו לך מדריך קצר. 

מהו ניכיון צ'קים ומי זקוק לו? 

שירות ניכיון צ'קים הינו אחד השירותים המוכרים והוותיקים בעולם הפיננסי, את עדיין ישנם עסקים רבים שלא מכירים אותו או שלא עשו בו שימוש למרות שהיה יכול לשרת אותם נאמנה. מדובר על שירות ממוסד על ידי המדינה במסגרתו בעל עסק מספק צ'ק דחוי לחברת הניכיון, היא משלמת את סכום הצ'ק בניכוי עמלה. בעלי עסקים רבים עושים שימוש תדיר בשירות כדי לשמור על תשלומים שוטפים לעסק כשלקוחות שלהם ובחרים לשלם בצ'ק דחוי, ויש שיעשו זאת רק כאשר הם נקלעים לצרה והם זקוקים לכסף מזומן ומהיר. 

יתרונות ניכיון הצ'קים לעומת ההלוואה

נתחיל עם העובדה שלא כל הבנקים וחברות האשראי מספקות הלוואה ברגעים בהם אנו זקוקים להם. לעיתים עסקים יכולים למצוא את עצמם במצבים הכי קשים ללא יד שתושט להם לסיוע, אך בניכיון הצ'קים אין כל צורך להראות יכולות החזר, אלא רק שהצ'קים ניתנו ממקום לגיטימי. ככל שהצ'ק יהיה ממקור יותר מוכר ויציב פיננסית, כך חברת הניכוי תרצה לבצע את העסקה, וככל שהסיכון שהיא לוקחת נמוך יותר, כך היא תגבה עמלה נמוכה יותר. היתרון הבולט הוא קבלת הכסף במהירות גדולה, ללא צורך לשלם לאחר מכן תשלומים חודשיים שיכולים להגביל את העסק. כדאי לדעת כי מקובל שעמלה על ניכיון צ'קים תהיה בין 1% ל-5%. 

מדוע יש להקדים את המאוחר? 

ההמלצה הנה לא לחכות לרגע האחרון כדי לבצע ניכיון צ'קים שכן בעסקים כמו בעסקים, דחייה אחת יכולה להיות כדור שלג מתגלגל שהופך לבעיה די מהר. לעיתים ניתן לראות כיצד עסקים מסוימים סובלים מבעיות תזרים אפילו כשההכנסות שלהן גדולות מההוצאות, וזאת בעיקר בגלל שיש להם צ'קים דחויים. בעזרת השירות הם יכולים להחזיר את הגלגל לאחור ולהכניס את הכספים, בוודאי כאשר הם צריכים לשלם במזומן לספקים. 

בחירת חברה לניכיון צ'קים 

כאשר בוחרים חברה לביצוע ניקיון צ'קים יש קודם כל בחון האם החברה מחזיקה ברישיון המתאים מטעם הרשויות. בניגוד למה שחלק מהאנשים אולי יחשבו, מדובר בשירות ממוסד בו המדינה מכירה ועליו היא מפקחת. לכן, כאשר עובדים עם חברה כזו, יש לוודא שהיא אכן נמצאת תחת אותו הסדר מול הרשויות. לאחר מכן, מומלץ לבחון האם החברה מחזיקה בוותק, ניסיון וקהל לקוחות נרחב. חברה שנמצאת מספיק זמן בתחום הפיננסים תדע לתת הצעות משתלמות, במיוחד בתחום הריביות. כמובן שהנושא האחרון אותו כדאי לבחון הוא העמלה – יש לבחון את גובה העמלה, לראות האם היא משתלמת, ולבחון האם יש חברה שיכולה להציע ריבית משתלמת יותר. 

רוצה לקבל מידע נוסף וליהנות משירות ניכיון צ'קים מהחברה המובילה בתחום? כדאי להיכנס עכשיו לאתר של אופל בלאנס בכתובת: https://opalbalance.co.il.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות