לימודי צילום – איך יודעים מתי כדאי להתחיל?

הרצון בוער בך כבר תקופה והצילומים הפשוטים מהפלאפון כבר לא מספקים אותך? יש לך מחשבה ללמוד צילום באופן יותר מקצועי אבל לא בתור תואר? עבור הצלמים החובבים ועבור מי שמבקשים יום אחד להתפרנס מצילום וגם עבור מי שכבר נמצאים בתחום מומלץ לעבור קורסים בצילום. מתי כדאי להתחיל? תמשיכו לקרוא. 

מתי כדאי להתחיל ללמוד צילום? 

רוב האנשים שנמשכים לתחום הצילום משתוקקים ללמוד על התחום כמה שניתן. רבים מהם מתנסים באופן עצמאי לבד, רוכשים מצלמה ומתחילים לטייל, לבדוק, לבחון ולבצע צילומים שונים כדי להבין את הרעיון. עם זאת, כדי לעלות שלב יש ללמוד קצת יותר לעומק את התחום. מתי מומלץ לעשות זאת? אם התחום בוער בלב כבר תקופה, אם עוסקים בכך באופן עצמאי כתחביב וכשרוצים לקחת את התחביב שלב אחד קדימה, מומלץ לפנות את הזמן ולהשקיע את הכסף בחלום, ממש כמו בכל תחום אחר. צריך תמיד לזכור – כמו בכל תחום, הצילום יכול להיות תחביב, אך הוא בהחלט גם יכול להיות גם מקצוע – אנשים היום מחפשים צלם לכל דבר: לאירועים שונים, לצילומי אדריכלות, לצילומי אוכל, צילומי הריון וילדים, צילומי תדמית ועוד. 

האם אפשר ללמוד לבד מהאינטרנט?

כמעט בכל תחום יש את הקורסים הדיגיטליים החינמיים מהם ניתן ללמוד לא מעט, אך בהחלט לא מספיק. מי שמעוניין להשקיע וללמוד באופן רציני צילום מומלץ לו שיירשם לקורס מקצועי. כיום ישנם עשרות קורסים מקצועיים, כאלה שמתמקדים במתחילים, שמלמדים על המצלמה עצמה ועל היכולות שלה, כאלה שמלמדים צילומים מסוימים מאוד, למשל צילומי סטודיו, צילומי נוף, צילומי הריון וילדים, צילומי תינוקות ניו בורן, צילומי אירועים ועוד ועוד. הלימודים לבד מהאינטרנט יכולים להיות כלליים או ממוקדים, אך הם שונים מאוד מהלימודים הפרונטליים בהם ניתן לשאול שאלות, לבחון באופן פיזי ולקבל הסברים מדויקים והם כמובן לא כוללים ניסוי וטעייה בשטח תוך הסברים.

מהם יתרונות קורס הצילום הפרונטלי? 

כאשר ניגשים ללמוד באופן פרונטלי קודם כל מתחייבים יותר ללימודים. לצרוך ההתחייבות רצוי להתכונן מראש, לבחור במסגרת לימודים שתהיה יחסית קרובה ונוחה להגעה, לוודא שהשעות והימים יכולים להסתדר עם חיי היום יום ואם לא, אז לבחור מסגרת מתאימה שכזו. לדוגמה, יש שבוחרים בקורס צילום בו נפגשים רק אחת לשבוע, יש שישחברו בקורס של שבוע שלם רצוף, ויש שיבחרו בימי שישי או בסופי שבוע מרוכזים של לימודי צילום אינטנסיביים. בסופו של דבר לימודי צילום צריכים להיות מהנים, מותאמים בשעות, מותאמים בתוכן ומקדמים את האינטרס הראשוני שלשמו נעשתה הבחירה ללמוד צילום. 

איפה כדאי ללמוד צילום? 

כיום ישנן לא מעט מסגרות בהן ניתן ללמוד צילום מקצועי, מרמה של מתחילים ועד לרמה מתקדמת ומורכבת ביותר. כדאי לשמוע המלצות על מקומות הלימוד, לשמוע מאנשים שלמדו במקום ולקרוא על המורים המלמדים בקורסים השונים. לעיתים קרובות יהיו בתי ספר שמציעים קורסים ייחודיים בתחום הצילום, או קורסים חשדניים במיוחד שמדברים לעולמות תוכן מאוד ספציפיים. כמובן שלשעות, לימים, לצורת הלימוד הפרונטלית וליכולת לשאול שאלות ולהיענות יש גם חלק נכבד בבחירה בבית הספר לצילום, וכמובן לוותק המקום והמוניטין שלו.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות