שטיחים כחלק מעיצוב הבית

הקסם נמצא בפרטים הקטנים, את זה כולנו יודעים. על אחת כמה וכמה, כשמדובר בעיצוב הבית הפרטי שלנו. מלבד ריהוט גדול ומסיבי, בחירת הצבעים לקירות והמקרר הכי מתקדם, נרצה להוסיף מעט פרטים שיכניסו לבית את האופי הייחודי שאנחנו מעוניינים בו. אחת הדרכים לעשות זאת, היא באמצעות שטיחים מודרניים ומעוצבים שיעניקו למרחב צבע, מסר, אופי, יוקרה במידת הרצון, ועוד.

התאמת שטיחים מודרניים למרחב הביתי

נשאלת השאלה, כיצד נתאים שטיחים מודרניים או שטיחים מסורתיים יותר לחדר הייעודי? הרי ישנו מגוון עצום של שטיחים בגדלים שונים, דוגמאות, צבעים ומרקמים. בפועל, השטיחים נבחרים לאחר ששאר האלמנטים בחדר כבר עומדים; הרהיטים, התאורה, אפילו צבע הקירות כבר נבחר. השטיחים הם הפרטים הקטנים שמשלימים את העיצוב, כך שאנו בוחרים אותם על פי הנתונים הקיימים במרחב.

הבעיה היא, שרבים בטוחים שבגלל המגוון העצום, הרי יהיה להם קל למצוא את השטיח המושלם שיענה על הצרכים שלהם. בפועל, מדובר במשימה לא פשוטה הדורשת תשומת לב לפרטים והבנה של הצרכים והדרישות:

  • מרקם השטיח – כאמור, עיצוב אינו מספיק לבחירת השטיח המושלם. יש לתת את הדעת גם למרקם השטיח המדובר, אשר מתגלה כפרמטר חשוב מאין כמוהו. בין אם מדובר על שטיח אתני, קלאסי או מודרני, המרקם הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הבחירה; חלק, פלאפי, שטיח חוטי ספגטי ועוד רבים – לכל מרקם יתרונות משלו, ולכל אחד מאיתנו העדפות משלו.
  • גודל – חשוב להבין בדיוק מהו השטח שנרצה להקדיש לשטיח. הרי כיום ישנם שטיחים המתפרשים גם על פני חדרים שלמים (שטיח קיר אל קיר), ועוד. אין גבול לאפשרויות וקל מאוד ללכת לאיבוד או לבחור חלילה בשטיח שאינו מתאים לתנאי המרחב. לכן, בשלב הראשון מומלץ למדוד את המרחבים שבהם מעוניינים לשלב שטיחים, וכך לוודא שהבחירה הינה מדויקת הרבה יותר.
  • אווירה – ישנם שטיחים שמכניסים הביתה אווירה קלאסית, כמעט כפרית. בעוד שלמשל שטיחים מודרניים תורמים לעיצוב המודרני והמינימליסטי לעתים, הפופולארי מאוד כיום. עם זאת, בזכות השטיחים ניתן גם לשלב סגנונות וליצור מרחב יחיד ומיוחד המשלב בין אלמנטים ישנים וחדשים. זו אפשרות המועדפת על רבים המעוניינים ליצור מרחב ביתי שאין עוד כמוהו.

מה לגבי הקיץ?

אחת הסיבות בגללן רבים מעדיפים להימנע מלהכניס שטיחים הביתה, היא הקיץ הישראלי החם. נשאלת השאלה, האם באמת כדאי להחזיק שטיחים בימים החמים הללו? ובכן, התשובה אינה חד משמעית מכיוון שבסך הכל, בל נשכח שבכל בית בישראל יש מזגן. כך ששאלת השטיחים והחום הרבה פחות רלוונטית. בנוסף, ישנם שטיחים מודרניים ואף שטיחים בעבודת יד המותאמים לימי הקיץ החמים יחסית, כך שהדבר אינו מורגש כלל. בסופו של דבר, ניתן לראות כי השוק מלא בשטיחים לכל מטרה ועניין, במגוון צבעים ומרקמים, כך שכל אחד יוכל למצוא את השטיח המושלם עבורו.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות