איך כותבים ברכת יום הולדת אישית ומרגשת?

 

קשה להביע את הרגשות על הדף


בין אם מדובר בחבר טוב משנות התיכון, בן או בת זוג ואפילו אחד ההורים – כתיבה של ברכה אישית מהלב היא דרך מיוחדת להביע אהבה עמוקה כלפי אדם שאנחנו אוהבים. עם כמה שישנה כוונה ורצון לרגש את האדם הקרוב, לא פעם לאנשים רבים מאיתנו קיים קושי רב להביע את עצמם במילים. כתיבה של ברכה לא רק דורשת היכרות אלא יצירתיות, הגדלת ראש ואולי החשוב ביותר – סבלנות. בשביל לעזור לכם לכתוב את הברכה המושלמת, ריכזנו עבורכם כמה טיפים שאולי יעזרו.

חפשו השראה במקומות מפתיעים


כתיבה של ברכה היא אף פעם לא מלאכה פשוטה ולכן, עוד לפני שאתם מלחיצים את עצמכם בכתיבה – נסו להתחיל בלחפש השראה. תוכלו לעבור על תמונות ושיחות ישנות עם האדם הקרוב אליכם, לשוחח עם חבר משותף ואפילו לקחת את עצמכם לסיבוב בחייק הטבע. בנוסף, באתר "ברכה" תוכלו למצוא מבחר אדיר של ברכות שאולי יעזרו לכם למצוא את הניסוח המושלם לברכה האישית שלכם. כנסו לאתר בלינק הבא – smiled.co.il

תבנו שלד בסיסי


אחרי שחיפשתם קצת השראה ומצאתם אולי כמה רעיונות – הגיע הזמן לכתוב שלד. "שלד" לברכה הוא למעשה מעין תוכן עניינים עבורכם, הכותבים. בשלד תכתבו את הרעיונות העיקריים שהייתם רוצים לדבר ולהרחיב עליהם, אנקדוטות ספציפיות שחשוב לכם לזכור ובגדול – כל דבר שהייתם רוצים לספר עליו בברכה. הדבר ייתן לכם סדר בכתיבה ויבטיח שלא תשכחו שום דבר.

תנו לעצמכם לזרום עם הכתיבה


אחרי שכתבתם את השלד, הגיע הזמן לזרום עם הכתיבה. תפנו לעצמכם שעה שעתיים ביום רגוע, תכינו לעצמכם כוס תה ותתמקמו מול שולחן הכתיבה. תתחילו לכתוב ואל תעצרו את עצמכם במהלך המלאכה – תנו למילים להיכתב על הדף במהירות. כתיבה רציפה היא אינטואטיבית יותר וכיוצא בזאת יותר רגשית ואישית – תנצלו את זה.

תבצעו תיקונים אחרונים


עכשיו כשיש לכם גרסה הראשונית של הברכה, הגיע הזמן לתקן אותה. תעברו על הניסוחים שלכם, תוודאו שיש קשר לוגי בין הפסקאות ושהשימוש שביצעתם במילות קישור הוא תקני ונוח לקורא. וודאו שהמשפטים לא ארוכים מידי, שלא כתבתם שגיאות כתיב ושבכלל – הטקסט נעים לעין.

מתקשים בכתיבה? היעזרו באיש מקצוע


אם בכל זאת מלאכת הכתיבה לא בוערת בכם ואתם מתקשים למצוא את המילים הנכונות, אל תאמרו נואש. כיום ישנם אנשי מקצוע רבים שמשמשים בתור כותבי צללים. בעבודה משותפת איתם תוכלו לכתוב ביחד את הברכה הכי אישית ומרגשת שיש – אתם תספרו על האדם המיוחד שאתם כל כך אוהבים והם רק ידאגו לסדר את הרגשות העמוקים שלכם על הכתב. בהצלחה!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות