איך לבחור מתנה לברית או לבריתה?

אירועי בריתות, בין אם זה ברית או בריתה, הם אירועים משמחים ומרגשים במיוחד.

זוהי ההזדמנות הטובה ביותר של ההורים הטריים להציג את תינוקם החדש בגאווה למגוון של חברים, בני משפחה וקולגות שהם בחרו להזמין לחגוג איתם, הזדמנות מושלמת לארח ולחגוג יחד את השמחה המשותפת.

מנהג הברית לתינוקות זכרים מתבצע שמונה ימים מלידתו של התינוק ואילו מועד הבריתה גמיש יותר. הורים רבים כיום בוחרים לערוך את הטקס עצמו באופן פרטי בביתם בנוכחות משפחה מצומצמת, ולאחר זמן מה, חודש או חודשיים, לחגוג את האירוע בהשתתפות כל האורחים במסעדה או אולם אירועים, כך שהם יוכלו להתארגן לאירוע בצורה נאותה.

כשאנחנו מוזמנים לאירוע של ברית או בריתה, אנו לא תמיד יודעים מה להביא: להביא כסף או מתנה? מה צריך להיות גודל המתנה או גובה הצ'ק? האם להביא מתנה לתינוק או מתנה ליולדת? במאמר זה ננסה לסייע בתהליך הבחירה.

כסף או מתנה?

ההחלטה אם להביא כסף או מתנה תלויה בכל אחד ואחד בהתאם לסוג הקשר בינו לבין המזמינים (אחות, חברה קרובה, מישהי מהעבודה וכד'), וכל אחד בוחר את הסכום על פי רצונו או על פי יכולתו.

כשמדובר באנשים הקרובים אלינו ביותר נהוג לתת כסף או שוברים לקניית מוצרי תינוקות. הסכום נקבע, כאמור, באופן אינדבידואלי, על פי מידת הקרבה. היתרון הגדול של מתנה בצורת צ'ק או שוברים היא שההורים יכולים לבחור מה לעשות עם הכסף או לבחור בעצמם את מוצרי התינוקות המתאימים להם ביותר, על פי הצרכים וההעדפות האישיות שלהם. כמו כן, הם לא יצטרכו לכתת את רגליהם בין חנויות שונות כדי להחליף מתנות שקיבלו ולא מתאימות להם.

מצד שני הרבה אנשים בוחרים להביא לברית מתנת לידה, כדי להעניק להורים מתנה מיוחדת ומקורית על פי טעמם האישי. כשבוחרים להביא מתנת לידה, חשוב לבחור מתנה אשר תהיה גם ייחודית אך גם שימושית, כך שתשמש את התינוק ואת הוריו בדרך הטובה ביותר.

טיפים לבחירת מתנות לידה לברית/ה

כיום ניתן למצוא מגוון רחב מאוד של מתנות לידה. כדי להקל על תהליך הבחירה ניתן להיעזר בשאלות מנחות כמו: כמה כסף אני מוכן להשקיע במתנה? האם אני מחפש מתנה לתינוק או מתנה ליולדת? האם לקנות מתנה שימושית או מתנה מקורית? ועוד. מענה על שאלות אלו יסייע רבות למוזמנים לאירוע הברית במציאת כיוון מתאים למתנת לידה ההולמת גם את המעמד וגם את המגבלות הכספיות שקבענו לעצמנו.

מקובל לבחור בין שני סוגים של מתנות: מתנות לידה שימושיות ומתנות מקוריות מהסוג המפנק או הסנטימנטלי. מהסוג הראשון אפשר למנות מתנות פרקטיות כמו: מוצרי תינוקות (בגדים, חיתולים, מצעים, מגבות, בקבוקים וכד'), ספרי הורות, מנשא, אוניברסיטה, ואפילו עגלה.

מתנות מהזן השני יכולות להיות טיפולים מפנקים לאם כמו עיסוי בספא, מניקור/פדיקור, טיפול פנים וכדומה, סט של קרמים ושמנים לחידוש העור, ארוחה עם שף פרטי בבית, תכשיטים, ביקור אצל צלם תינוקות ועוד. מי שמתלבט מה להביא יכול תמיד לדבר עם ההורים לפני האירוע ולשאול אותם מה הם צריכים או מעדיפים, להתייעץ איתם, וכך לבחור במתנה שתתאים בדיוק לצרכים שלהם.

סוג נוסף ומקובל של מתנה לברית הוא מארז לידה מפואר לתינוק. מארזים אלו, הנמכרים בדרך כלל בחנויות ייעודיות למתנות לידה באינטרנט, כולל מגוון של פריטים הנחוצים לכל תינוק בימיו הראשונים, הארוזים יחד בצורה אסתטית ומרשימה.

ניתן לבחור מבין מארזי לידה בגדלים שונים ובמחירים שונים, ולהרכיב מתנה בהתאמה אישית הכוללת מוצרים שימושיים כמו: חיתולי טטרה, חליפות לתינוק, מגבות רחצה, סינרים, גרביים, כובעים, צעצועים  ועוד. כך ניתן לבחור באופן עצמאי את המתנה המתאימה ביותר עבור הברית או הבריתה, מתנה שהיא גם שימושית וגם מיוחדת.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות