איך לחפש עבודה ביעילות

סקר שנערך לאחרונה בארצות הברית מצא כי רק 4% ממחפשי עבודה הצליחו למצוא עבודה דרך אתרים שמפרסמים הצעות עבודה או דרך "ציידי ראשים". למרות זאת, אלה המקומות הראשונים אליהם פונים מחפשי עבודה שמחפשים תעסוקה בעתיד. אבל אם יש רק סיכוי של 4% למצוא עבודה דרך לוחות עבודה באינטרנט, האם זה באמת הגיוני להשקיע בהם את עיקר המאמצים? בהתחשב בסיכויים הנמוכים חשוב לקבל רעיונות יצירתיים יותר במאמץ למצוא עבודה.

אנשים רבים לא הצליחו מעולם לקבל עבודה באמצעות לוח דרושים, אלא דרך מישהו שהם הכירו כמו חבר או עמית לשעבר. נראה שגם החברה מעדיפה לבחור בעובד שהופנה על ידי מישהו שהיא מכירה, מאשר לבחור באדם זר לחלוטין. אנשים לעיתים קרובות אומרים מעט מאד בקורות החיים שלהם, כך שיש לכם סיכוי הרבה יותר גבוה לקבל את העבודה כאשר מישהו ממליץ עליכם. אל תפסיקו לפרסם את קורות החיים שלכם באינטרנט, אבל רוב הזמן התמקדו בדרך שבה יש לכם סיכוי גבוה יותר לקבל עבודה –דרך הרישות.

רישות היא הדרך האפקטיבית והיצירתית ביותר לקבל עבודה

המקום הטוב ביותר להתחיל לחפש עבודה הוא ברשת האנשים שאתם מכירים כולל בני משפחה, חברים ועמיתים שאיתם עבדתם בשנים האחרונות. אם תפעלו במסגרת רשת המכרים שלכם ותיידעו את כולם שאתם מחפשים עבודה, מהו סוג העבודה שאתם מבקשים להשיג ומהם הכישורים שלכם – תופתעו  כמה הצעות עבודה יציעו לכם. כדאי גם להצטרף לרשת חברתית באינטרנט (אם עדיין אינכם חברים באחת כזו) כמו פייסבוק או לינקדין. הקדישו זמן כדי להגדיר ברשת החברתית את הפרופיל שלכם והתחילו במלאכת הרישות. בדרך זו – כל אחד שאתם רק יכולים לחשוב עליו, כמו חברים מהתיכון, חברים מהאוניברסיטה, בני משפחה ועמיתים לשעבר – ידעו שאתם מחפשים עבודה. הרשתות החברתיות הן בהחלט מקור טוב ליצירת הרשת האישית שלכם.

להלן כמה רעיונות נוספים להרחבת רשת הקשר שלכם לשם מציאת הזדמנויות לתעסוקה:

–          התנדבו לארגוני צדקה.

–          הירשמו ללימודים בקורסים שונים והכירואת כל מי שלומד איתכם.

–          הציעו ייעוץ "פרו בונו" (בחינם) לחברות באזור שלכם (אם יש לכם כישורים מועילים בתחום העסקי עזרו לחברות בחינם. כך תוכלו לשמור על כישורים מעודכנים וייתכן שהחברהתבקש להעסיק אתכם לתקופת ניסיון).

–          שימרו על יחס חיובי בכל עת.

כעת נותר רק לקוות שטיפים אלה יעזרו לכם למצוא עבודה. להיות מחוסרי עבודה זה לא נעים, אבל כשזה קורה הכינו לימונדה מהלימון. צאו החוצה, פגשו אנשים והישארו חיוביים –כל אלה יכולים פשוט להוביל אתכם לעבודה הבאה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות