איך לעשות הסבת מקצוע

קורסים שמיועדים להסבה מקצועית הפכו לפופולאריים מאד. זהו אחד האפקטים של המשבר הכלכלי העולמי. חברות שנוטות היום לצמצם בהוצאות, שומרות בדרך כלל על אותם עובדים שהתמחו ביותר מאשר בתחום אחד. לדוגמה, אף ארגון לא ירצה לפטר מנהל משאבי אנוש שיכול לשמש גם כרואה החשבון של החברה. כתוצאה מכך, אנשים רבים שמתכננים ניהול קריירה ממושכת, מעדיפים לרכוש מיומנות חדשה ובכך מקווים לשמור על מקום העבודה שלהם בימים של מיתון במשק.

סוגים של קורסי הסבה

בעיקרון, ישנם שני סוגים של קורסי הסבה: הראשון הוא קורס הכשרה שממומן על ידי הארגון עצמו, והשני הוא הכשרה ולימודים במימון אישי. קל יותר לעובדים כאשר הארגון נותן חסות לתוכנית הלימודים. כך לא מוטל עליהם נטל כספי והם גם ממשיכים לקבל את שכרם במהלך הלימודים. עובדים אלה יכולים להתמקד בלימודים ולהיות יותר מעורבים בהם.

עם זאת, לא כל הארגונים מספקים הכשרה מקצועית וקורסים לעובדיהם. גם בארגונים שמספקים הכשרה נוספת, רק קומץ של עובדים נבחר להשתתף בלימודים אלה. לכן, אם אתם מקבלים הזדמנות להשתתףבקורס הסבה בחסות הארגון, אל תנסו להשתמט ממנו. אתם צריכים להתייחס לכך כאל מחווה של הכרה במאמצים שלכם ובעבודה הקשה שאתם משקיעים.

במקרה שהארגון שלכם לא מספק הכשרה מקצועית, או שלא נבחרתם להשתתף בהכשרה שכזו, תוכלו תמיד ללמוד באופן פרטי ולשאת בעצמכם במעמסה הכספית. בנוסף, לא תוכלו לקבל חופשה מהארגון לצורך הלימודים. בתרחיש כזה אתם צריכים להיות מוכנים נפשית לעבוד שעות נוספות בלימודים ובעבודה השוטפת. בוודאי תצטרכו לקצץ בשעות הפנאי שלכם. אבל זהו סוג הקורבן שצריך לשלם כדי לקדם את הקריירה.

תחומי הסבה מקצועית

במקצועות מסוימים יש יותר הזדמנויות להכשרה מקצועית: אנשי רפואה, אנשי מקצוע ההוראה, משפטנים ואנשי IT (מחשבים) נקראים מדי פעם להכשרה לשם רענון הידע בנושאי העבודה שלהם. בענפי מקצוע אלה מתרחשים חידושים ושינויים תכופים ורבים. לדוגמה, עו"ד צריך להיות מודע לשינויי החקיקה העדכניים ביותר, כדי לספק את השירות הטוב ביותר ללקוחות. דוגמה נוספת, רוב הקורסים להסבה מקצועית קשורים למחשוב כי כאשר ארגון כמו בנק מתכנן מחשוב מלא של העבודה, כל צוות העובדים חייב לקבל הדרכה בתחום המחשב.

היום יותר ויותר מחפשי עבודה ועובדים מחפשים ניהול קריירה שכולל הסבה מקצועית. עובדים לומדים כישורים נוספים כדי לשרוד באקלים הכלכלי הקשה. מחפשי עבודה עוברים הכשרה בתחומים חדשים ובכך מרחיבים את אפשרויות חיפוש העבודה ומחזקים את קורות החיים שלהם.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות