איך מחשבון משכנתא יכול לעזור לכם

כאשר אנו רוצים לרכוש דירה או בית, ברוב המקרים אנו צריכים לקחת משכנתא. המשכנתא היא צורת מימון בה אנו מקבלים כסף מהבנק עבור קניית הנכס והתשלומים פרושים על פני תקופה ארוכה מאוד היכולה להגיע לכמה עשרות שנים. כאשר מחירי הדירות עומדים על מאות אלפי דולרים, עבור רובנו אין אפשרות אחרת מלבד מימון באמצעות משכנתא. המשכנתא בעצם משעבדת את הנכס לבנק, במקרה שאינכם עומדים בהחזרי המשכנתא הבנק יכול לקחת את הנכס.

כאשר אנו לוקחים משכנתא, ישנם גורמים שונים המשפיעים על החזרי התשלום. זה תלוי בתוכנית המשכנתא, כלומר באיזה לוח סילוקין אנו עובדים, זה תלוי בריביות ובהצמדות. זה לא פשוט לחשב מכיוון שמדובר על פרישת תשלומים לתקופה ארוכה מאוד של עשרות שנים במקרים מסוימים.

אז איך מחשבון משכנתא יכול לעזור?

מחשבון משכנתא מאפשר לעשות את החישובים בקלות ותוך שניות להגיד לכם מה מצפה לכם מבחינת תשלומי המשכנתא. אך חושב לזכור שאין אף מחשבון אשר יכול לנחש את העתיד, המחשבון לוקח בחשבון את כל הגורמים הידועים ברגע זה אך ישנם דברים אשר יכולים להשתנות במהלך השנים. זה לא אומר שמחשבון משכנתא אינו שווה כלום, זה אומר שיש להבין אותו בצורה מחושבת. הוא מכין אתכם למה שצפוי בגדול, אך על מנת לרדת לפרטים יש לפנות לייעוץ מקצועי של מומחים למשכנתאות.

סוגים של מחשבוני משכנתא

כאשר אנו רוצים לתכנן את המשכנתא יש שני דברים אשר אפשר לעשות, האחד הוא לחשב את גובה התשלומים החודשיים על סמך הסכום אותו אנו רוצים לקבל עכשיו מהבנק. האפשרות השנייה היא לחשב מהו גובה הסכום אנו יכולים לקבל מהבנק עכשיו, המתאים ליכולת החזר המשכנתא החודשית שלנו.

במחשבון מהסוג הראשון, האומר לנו מהם ההחזרים החודשיים שעלנו לשלם יש להכניס את סכום המשכנתא, תקופת ההחזר והריבית. נניח וסכום המשכנתא שאנו רוצים הוא חצי מיליון שקל הפרושים על פני 20 שנה והריבית היא 10% – בנקרה כזה בכל חודש נצטרך לשלם 4,825 שקל.

במחשבון מהסוג השני בודקים מהו גובה המשכנתא אותו ניתן לקבל מהבנק על פי ההחזר החודשי שלכם. נניח ויכולת ההחזר החודשי שלכם הוא 4000 שקל, הריבית היא 10% ואתם רוצים לפרוש את התשלומים על פני 20 שנה. במקרה כזה תוכלו לקבל 414,298 ₪ משכנתא.

כמובן שהנושא יותר מורכב, הבנק לא נותן לכם משכנתא רק לפי יכולת ההחזר התיאורטית או הסכום שאתם מבקשים. הבנק עושה חישובים קצת יותר מורכבים ואף לקוח בחשבון את ערך הנכס, הרי הנכס במשכנתא משועבד לבנק. מחשבון משכנתא מסייע לכם לדעת בגדול באילו סכומים ותנאי תשלום מדובר.

 

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות