איך נדע איזה מצבר מתאים לרכב שלנו

כאשר מעוניינים לקנות מצבר חדש, יש לבדוק כמה פרמטרים כדי לקנות את הדגם המתאים לסוג הרכב שלנו ולנפח המנוע שלו.

בדיקה לגבי סוג המצבר לרכב שלנו

הדרך הנכונה כדי לדעת איזה מצבר מתאים לרכב שלנו היא לבדוק בספר הרכב. בפרק המסביר על מצבר הרכב מפורט איזה מצבר לרכוש, על פי זרם ההתנעה, האמפר, מידותיו של המצבר ונפח המנוע.

כאשר רוכשים מצבר חדש שהתכונות שלו זהות למצבר הנוכחי בכל הפרמטרים, נותר רק להוציא את המצבר הישן ממקומו ולהתקין במקומו מצבר חדש.

חשוב לוודא שרוכשים מצבר בטיב מעולה אשר מיוצר על ידי יצרן מוכר בישראל או בעולם וכך יודעים שמדובר במצבר איכותי. תקופת האחריות היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר. יצרן שמאמין במוצר שלו ומייצר אותו בטכנולוגיות חדשניות, אורך החיים שלו יהיה ארוך ולכן מעניק ללקוח תקופת אחריות שנעה בין 20-12 חודשים. במקרים רבים ובתחזוקה נכונה של הרכב, המצבר יפעל פרק זמן ארוך יותר מתקופת האחריות הרשמית.

חשיבותה של ההתאמה בין המצבר לדגם הרכב

מכיוון שיש סוגים רבים של מצברים בישראל, לשאלת איזה מצבר מתאים לרכב שלנו קיימת חשיבות רבה כיוון שאם רוכשים דגם שאינו מתאים באופן מושלם המענה שהוא ייתן לתפקוד השוטף של המנוע יהיה לוקה בחסר. אם הפרמטרים אינם מתאימים, הדבר יכול לגרום לכך שהאלטרנטור יתחמם או שהמצבר יעבוד פרק זמן שהוא קצר הרבה יותר מתקופת האחריות של היצרן.

זו הסיבה שבנושא זה לא מומלץ לקחת סיכונים, אלא לקנות רק את הדגם המתאים לדרישות יצרן הרכב.

סמוך על טכנאי השירות

כאשר נתקעים עם הרכב בחניון ליד הבית, המשרד או בכל מקום אחר ולא מצליחים להתניע, הדרך המהירה ביותר להיחלץ ממצב זה היא לקרוא לטכנאי אשר מבצע החלפת מצברים עד הבית. כאשר מתקשרים לטכנאי השירות המיומן הוא בודק היכן נמצא הרכב ומה הדגם שלו. בהתאם לכך הוא כבר מביא אתו את המצבר המתאים ביותר ובמידת הצורך מבצע את ההחלפה על המקום.

לאור הניסיון רב השנים שלו, הוא יודע אילו מצברים הם האיכותיים ביותר ויש בהם הכמות הקטנה ביותר של תקלות ולכן אלו הם סוגי המצברים שהוא ממליץ עליהם בפאן המקצועי. בהתאם לדגם של הרכב הוא מביא מצבר שמתאים לרכב שלנו במאה אחוז, מחליף אותו תוך דקות בודדות וכך הנהג יכול להמשיך בדרכו ללא עיכובים נוספים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות