איך שימוש נכון בתמונות באתר יסייע לכם להתקדם אורגנית בגוגל?

לא בכדי נולד הביטוי "תמונה אחת שווה מאלף מילים". מאות מחקרים בנושא גילו כי העין האנושית נמשכת, באופן בלתי מודע, לאלמנטים ויזואליים לפני טקסטים כתובים. כשמדובר על אתר הבית שלכם, לנושא אופן שיבוץ התמונות משמעות גבוהה במיוחד להצלחתו. ואיך הדבר קשור למנועי החיפוש בראשות גוגל? כל התשובות – מיד.

אופטימיזציה – למקסם את יעילות אפקט התמונות

ההבדל בין בעלי אתרים המבינים את כוחן ומשמעותן של התמונות, לבין אלו שאינם, טמון במושג "אופטימיזציה". הכוונה היא למגוון פעולות אשר מטרתן להפוך את הכלי הוויזואלי האדיר של התמונות ליעיל ואפקטיבי. בין הפעולות החשובות שיש לעשות:

  • בחירת תמונות נכונות (מבחינת תוכן): על התמונות להיות מותאמות לתוכן הכתוב, שונות זו מזו במה שהן מנסות להעביר, וכאלו המייצגות את המסרים המרכזיים ולא אלמנטים שוליים. כמות התמונות צריכה להיות סבירה (גם יותר מדי זה לא טוב).
  • בחירת תמונות נכונות (מבחינת גודל ואיכות התמונה): עיצוב התמונה חשוב לא פחות. תמונות באיכות ירודה או בגודל לא מתאים, עלולות לגרום לגולש לחוויה לא נעימה ויציאה מהאתר במהירות.
  • מיקום התמונות: על התמונות להיות מפוזרות באופן שווה, פחות או יותר, ללא ריכוזיות יתר מחד, ומנגד – דפים שלמים ללא תמונה. חשוב גם לשמור על קשר בין התמונה לכיתוב הסמוך לה.
  • איזון בין איכות למהירות העלאה: לעיתים קרובות, לתמונות איכותיות לוקח זמן רב יחסית לעלות, מה שעלול לגרום לגולשים להתייאש. חשוב למצוא איזון בין איכות התמונה לקצב עלייה מהיר, אם בעזרת תכונות "דחיסת נפח" של תמונות או פורמטים ייעודיים (JPEGmini למשל).

פעולות אופטימיזציה נוספות: כותרות ברורות לכל תמונה; טקסט חלופי במידה והתמונה לא נטענת; שיתוף התמונות באתרי שיתוף רלוונטיים; התאמה לאמצעי גלישה שונים; ועוד.

מה הקשר בין אופטימיזציה לקידום בגוגל?

אז הבנתם מה לעשות כדי שהתמונות תהיינה מתאימות ומושלמות. אבל איך זה יעזור לכם להתקדם לדפים הראשונים של גוגל? ובכן, תמונות טובות גורמות לגולשים רבים לשתף אותן, מה שמביא עוד גולשים לאתר שלכם. הם גם נשארים יותר זמן באתר כי כיף להם, ואלו בדיוק השיקולים של גוגל לקידום. גם פלטפורמת התמונות של גוגל מונעת מאותם גורמים, כך שאופטימיזציה איכותית עשויה לסייע לכם באופן מהיר בתהליך של קידום תמונות בגוגל Images.

בשורה התחתונה, החשיבות של תמונות מתאימות, מושכות ורלוונטיות באתר שלכם, היא הרבה מעבר לנראות האתר. היא הבסיס ליצירת מסה של גולשים ומשם הדרך לקדמת הבנה של גוגל – קצרה במיוחד. בהצלחה!

 

תפריט נגישות