אימון לקריירה – מה זו החיה הזאת?

בעבר אנשים היו עובדים שנים על גבי במקום עבודה אחד, ולפעמים אפילו באותו התפקיד עד גיל פנסיה מבלי רצון לשינוי גם כשהשחיקה גבוהה. כיום יש מודעות גבוהה למימוש עצמי ולחשיבות שביעות הרצון בעבודה לצד יתר המישורים בחיים. מושגים של התפתחות והתקדמות מקצועית לצד המחשבה להסבה מקצועית כשהמקצוע הנוכחי מספיק לשרת את המטרה, הפכו לשגורים יותר ויותר. יש לא מעט אנשים המחליטים בשלב מתקדם בחיים לזנוח את כל הניסיון המקצועי שרכשו והתנסו בו ולהתחיל מנקודת אפס בתחום ונישה חדשים. במקרה כזה חזרה לספסל הלימודים תהיה רלוונטית, בין אם מדובר בקורס מקצועי או לימודי תואר מקביל או מתקדם לזה שכבר ברקורד. קבלת החלטה לבצע שינוי קריירה בחיים, במיוחד לאחר שנות עבודה מרובות בתחום מסוים, אינה מובנית מאיליה ולפעמים נראה כי זה לא הזמן הנכון לבצע את השינוי. מסיבה זו, ולאור החששות והלבטים, תהליך ייעוץ בצורת אימון לקריירה יוכל להיות לעזר מקדם ויעיל.

תהליך אימון פרטני להכוונה וקידום

במקרה ונמצאים במצב בו העיסוק הקיים אינו מציע סיפוק ומימוש, התחושה היא שתקועים במקום ואינם מתקדמים ומתפתחים כפי שרוצים, יתכן שהמצב מחייב שינוי בקריירה בתוך העיסוק עצמו או מעבר למקצוע חדש. כשמרגישים שלא זוכים להערכה שמגיעה, שהתשלום אינו מותאם לוותק, לניסיון ולהישגים ומרגישים שאתם לא מנהלים את החיים אלא הם אתכם, הרי שאימון לקריירה יוכל להיות רלוונטי. לאלו החשים לאורך תקופה, ולא מתוך דחף רגעי, שהיו רוצים לעשות משהו אחר ואפילו יש תכניות אבל שום דבר לא באמת מתקדם, תידרש הכוונה מקצועית בתהליך למידה משותף. המטרה היא לבצע שינוי בקריירה בצורה ידידותית ככל הניתן, עם מינימום השלכות נפשיות וכלכליות. אימון לקריירה יוכל לסייע בזיהוי ושחרור מפחדים המעכבים את ההתקדמות. כמו כן, לחזק את הביטחון העצמי שהינו חיוני לצורך ביצוע הצעד ולהגדיר מטרות בהירות ברות מימוש. אימון מהסוג הנו מוגדר כתהליך לימודי ולא טיפולי וכפועל יוצר מותאם לכל אחד שיש בו פתיחות ללמידה ורמת מחויבות גבוהה לתוצאות שלו בחיים. התהליך מורכב ממספר מפגשים פרטניים אחד על אחד, כאשר ההיקף תלוי בהשגת היעדים באופן אישי.

איתור המאמן הנכון ביותר

מאחר וכיום פועלים לא מעט מאמנים אישיים המציעים שירותי אימון לקריירה, חשוב לבחור בקפידה את איש המקצוע הנכון ביותר. במידה ויש באפשרותכם להשיג המלצות על מאמנים מלקוחות שהתנסו באימון מהסוג, הרי שהדבר יחסוך ביצוע סקר שוק מקיף. במקרה ואין המלצות קודמות, רכזו רשימת אנשי מקצוע מוכרים ובחנו את התאמתם הראשונית באמצעות גלישה באתר הבית שלהם, המהווה כרטיס ביקור ראשוני. באתר תוכלו להכיר את האיש מאחורי המקצוע, את נקודת השקפתו והסתכלותו וללמוד על ניסיונו הקודם בתחום. מאחר ומדובר בתהליך פרטני אחד על אחד, חשובה תחושת הנוחות והפתיחות מול המאמן. כדי לוודא כי אכן תרגישו נוח להיפתח ולחשוף מעולמכם, לשתף ולחלוק, חשוב לתאם פגישת היכרות בה תוכלו לתאם ציפיות ולבחון את תחושת הכימיה. גם במקרה ואיש המקצוע מומלץ על ידי לקוחות ומגיע עם ניסיון מקצועי עשיר אך עדיין אינכם מרגישים נוח אתו, כדאי להתקדם עם בחירה אחרת מאחר ומדובר בתנאי סף שאין לוותר עליו.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות