עיצוב בתים קטנים

הכללים לעיצוב בתים קטנים

בתים קטנים מספקים לבעליהם או למי ששוכר אותם אתגר לא קטן בכל הקשור לעיצוב פנים חדש. המחשבה על רהיטים גדולים שצריכים להיכנס ולמלא צורך מסוים בתוך חלל קטן, בחירת צבעים וגוונים נכונים של קירות, דלתות ורהיטים, מתן ביטוי לכל הפונקציות הדרושות למגורים נוחים בחלל והתייחסות גם ליופי ולאסתטיקה יכולה להיות מפותלת ובעייתית, אבל ישנם כמה כללי מפתח שיוכלו להקל על התכנון ולעשות את העבודה קצת יותר קלה.

ביטוי לכל צורך

חיים נעימים בכל בית מבוססים על מענה לצרכים. עיצוב בתים קטנים חייב להיעשות תוך מחשבה על כל הפונקציות שצריכות לבוא לידי ביטוי בתוך החדרים השונים. חדר ילדים שבו מתגוררים ביחד גם ילד וגם ילדה צריך למלא את הצרכים של שניהם, אחד חובב מחשבים ורוצה פינת מחשב משלו, השנייה אוהבת לשיר ולרקוד ורוצה מקום להשתולל עם המוזה. הסוד הוא למצוא את הפינות הקטנות שיספקו את המענה הזה. הן יכולות להיות מודולריות, להשתנות, להתחבא כשאין בהן צורך. היום ישנם פתרונות לכל דבר ובין היתר פתרונות של בנייה חכמה בגבס, אחסון מיוחד ועוד.

לא להעמיס

כלל חשוב בכל פרויקט עיצוב בתים קטנים הוא לא להעמיס. למרות שהבית צריך להכיל את כל מה שאנחנו צריכים כדי להנות מחיים נוחים ונעימים, אין זה אומר שצריך להפגיז עם אביזרים גדולים ורבים, עם ריהוט בכל מקום ועם פריטים שונים ומשונים על הקירות. מומלץ לבחור בעיצוב נקי ככל האפשר, למנן ולבחור את הפריטים הטובים ביותר, להציג רק את מה שחשוב לנו להציג ולא להגזים.

להיעזר במעצב פנים

אחד הפתרונות הכי טובים לפרויקט עיצוב בתים קטנים הוא להזמין מעצב פנים. מעצבי פנים רבים מתמחים בעיצוב של בתים קטנים או דירות ויוכלו למצוא פתרונות יצירתיים שאנחנו לא חושבים עליהם. גם אם אין צורך בליווי של מעצב פנים לכל אורך השיפוץ או תהליך העיצוב כדאי להתייעץ עם מעצב פנים ולקבל ממנו הדרכה או ייעוץ ראשוני.

להיות יצירתיים

עיצוב בתים קטנים מחייב אותנו להיות יצירתיים. אין לנו את המרחב הגדול והמרווח כמו בבית גדול ולכן לפעמים אנחנו צריכים לאלתר. כך למשל נצטרך למצוא שולחן אוכל מתקפל במקום שולחן אוכל גדול שיעמוד באמצע החדר, נצטרך למצוא פתרונות אחסון שקועים בקיר במקום כונניות וארונות ולבחור בסקאלת צבעים שתתן אשלייה של גודל ומרחב.

עיצוב של בתים קטנים הוא משימה לא קלה גם עבור מעצבי פנים מנוסים, אבל יצירתיות, תעוזה, מחשבה מקדימה, מחקר וקבלת השראה ממקומות נכונים תעזור לכם להגיע לתוצאה טובה ולאפשר לכם להנות מבית מעוצב – גם כשמדובר בבית קטן.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות