אנשי עסקים ישראלים מצליחים כמו צבי ויליגר

לא קל להיות איש עסקים מצליח בארץ, ובפרט קשה להצליח לאורך שנים – אבל יש גם דוגמאות לאנשי עסקים ששומרים על מקום בצמרת מזה למעלה מ-20 שנה, ואחת מהן היא צבי ויליגר מ"וילי פוד".

את "וילי פוד" שעוסקת ביבוא מוצרי מזון שונים לישראל הקים צבי ויליגר ביחד עם אחיו יוסי, וזאת לאחר שהשניים נאלצו לעזוב את חברה משפחתית שהקים אביהם ושאותה ניהלו בעקבות חילוקי דעות בלתי ניתנים לגישור עם שותפים אותם הכניסו לחברה. האחים ויליגר הפיקו לקחים ובכל הקשור ל"וילי פוד" הקפידו לברור היטב את השותפים לדרך העסקית, וכך לאורך השנים דחו לא מעט הצעות לרכישת השליטה בחברה, עד שב-2014 נענו להצעה שאי אפשר לסרב לה – של איש

העסקים הבינלאומי אלכסנדר גרנובסקי, ששילם תמורת 60% מהמניות כ-270 מיליון ש"ח ובנוסף השאיר את צבי ויוסי ויליגר בעמדות המפתח בחברה שהקימו.

"אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך"

הלל הזקן, שהיה אחד מנשיאי הסנהדרין, הגדיר את הכלל "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך" כמהות האמיתית של התורה, וגם צבי ויליגר דוגל בכך, ומקפיד להתייחס הן ללקוחות "וילי פוד", הן לספקי החברה והן לעובדים בכל הדרגים בהתאם לכלל חשוב זה.

את הערך הנ"ל, שלמרבה הצער לא כל אנשי העסקים בארץ פועלים לאורו, רכש ויליגר בישיבה התיכונית בה למד. לתקופה זו הוא מייחס עוד כמה וכמה מעלות שמסייעות לו גם במישור העסקי, ובהן אמנות ניהול המשא ומתן אשר נשענת על אותן התפלפלויות אינסופיות סביב הסוגיות הנלמדות בישיבה, והיכולת להבחין בין עיקר לטפל ולהתנהל בהתאם.

הפעילות הבינלאומית של צבי ויליגרוהחיבור לישראל

כמי שמוביל יבואנית מזון מזה עשרים שנה, מבלה צבי ויליגר באופן טבעי חלק בלתי מבוטל מזמנו בחו"ל. עוד קודם לכן שהה ויליגר בארה"ב, שם למד לתואר ראשון בניהול באוניברסיטה המוערכת UCLA, וגם העסקה עם גרנובסקי נועדה ליצור עבור "וילי פוד" פלטפורמה לכיבוש נתח שוק משמעותי בתחום המזון הכשר בארה"ב.

אבל למרות כל הנ"ל לא שוכח ויליגר לרגע היכן נמצא הבסיס, והלב, של פעילותו – כאן בארץ, וכדאי לכל אנשי העסקים הישראלים לזכור זאת, שכן למרות הפיתוי לנסות להצליח בגדול בחו"ל, אסור להזניח את הבסיס ממנו יוצאים לפעילות בינ"ל.

הבנה מעמיקה לנפשו של הצרכן הישראלי

מאפיין חשוב נוסף של איש עסקים ישראלי מצליח הוא ההבנה לנפשו של הצרכן הישראלי, וגם מבחינה זו מצטיין צבי ויליגר.

עוד לפני ימי המחאה החברתית שהציפה את רחובות הערים בקיץ 2011, פעל ויליגר ואיתו "וילי פוד" כולה באופן נחרץ על מנת להגביר את התחרותיות בשוק המזון, וזאת על ידי ייבוא מוצרים איכותיים וזולים בדיוק בתחומים שבהם שלטו תאגידי ענק דוגמת תנובה או שטראוס כך שלא הייתה כמעט תחרות.

גם העדכונים התכופים בקטלוג של "וילי פוד" בהתאם לשינויים בטעמו של הציבור בארץ הם פרי החלטה אסטרטגית של ויליגר – החלטה שבהחלט הוכיחה את עצמה כנכונה עד מאוד.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות