בחירת מדפסת ביתית

בדומה למחשב, סורק או פקס, מדפסות הן כיום חלק בלתי נפרד מהציוד המשרדי, בבית ובעסק. ההתקדמות הטכנולוגית שחלה בתחום בשנים האחרונות לצד הירידה המשמעותית במחירי המדפסות הפכו את המדפסת לכלי נגיש ונוח לתפעול הנמצא בכל משרד ביתי. כשבאים לבחור מדפסת חדשה לצורך שימוש ביתי אנו עלולים למצוא את עצמנו מבולבלים לנוכח המבחר העצום של סוגי המדפסות והחברות הנמצאות בשוק. מדפסת הזרקת דיו, מדפסת לייזר, מדפסות משולבות ועוד – איך נדע איזו מדפסת הכי מתאימה לשימוש הביתי שלנו? להלן מספר טיפים ופרמטרים חשובים שיש לבחון לפני שרוכשים מדפסת ביתית.

סוג המדפסת ועלויות – כיום ישנם שני סוגים עיקריים של מדפסות: מדפסת לייזר ומדפסת הזרקת דיו. על פי רוב, מדפסת הזרקת הדיו היא המדפסת הזולה מבין השתיים ומיועדת בדרך כלל לשימוש ביתי, אך השימוש בהן כרוך בהחלפה תדירה של מחסניות דיו יקרות. העלות של מדפסת לייזר היא אמנם גבוהה יותר אך הן גם נחשבות למדפסות חסכוניות יותר כיוון שהן עמידות יותר לאורך זמן ומסוגלות לעמוד בעומס הדפסה גדול. כמו כן ניתן להפיק מספר גבוה יותר של הדפסות מכל טונר של מדפסת לייזר. בעבר שימשו מדפסות לייזר בעיקר במשרדים אך כיום ישנם דגמים קטנים וזולים יותר המתאימים גם לשימוש הביתי. בטרם בוחרים מדפסת יש לבדוק מהם השימושים העתידיים שלה. אם עומס העבודה הוא קטן יחסית (כ-500 הדפסות בחודש) וכולל בעיקר מסמכי טקסט, מדפסת הזרקת דיו היא המתאימה יותר. אם מדובר בהדפסה בכמות גדולה (2000 הדפסות ומעלה) אז כדאי להשקיע במדפסת לייזר.

איכות ההדפסה בצבע – בעבר נחשבה מדפסת הזרקת דיו לטובה ביותר עבור הדפסות צבע אך כיום גם מדפסות לייזר וגם מדפסות הזרקת דיו מספקות הדפסות צבע באיכות מאוד גבוהה. בטרם בוחרים מדפסת כדאי לברר מהם צורכי ההדפסה שלכם: אם אתם מדפיסים בעיקר טקסט ומסמכים, הדפסה ברזולוציה של dpi 600 היא מספיקה בהחלט. להדפסות מורכבות יותר של תמונות או גרפיקה נדרשת רזולוציה גבוהה יותר: 2400-1200 dpi או 4800-1200 dpi.
מהירות הדפסה – פרמטר זה מתייחס לכמות הדפים שהמדפסת מסוגלת להנפיק בדקה. מהירות ההדפסה הממוצעת להדפסה בשחור לבן היא כ- 20 דפים לדקה. בהדפסה צבעונית: 15 דפים לדקה בממוצע. למי שמעוניין בעיקר בהדפסה של מסמכים כדאי לחפש מדפסת המסוגלת להגיע למספר גבוה יותר של דפים לדקה. לעומת זאת, למי שמעוניין בהדפסת תמונות כדאי לדעת שלפעמים מהירות ההדפסה באה על חשבון איכות ההדפסה ולכן כדאי אולי להתרכז בפרמטרים חשובים יותר כמו רזולוציית ההדפסה או תאימות המדפסת לתוכנות גרפיות שונות.

חיבורים ופונקציות נוספות – כשבוחרים מדפסת כדאי לבדוק מהם סוגי החיבורים שיא מציעה. מלבד חיבור למחשב לרוב המדפסות יש כיום חיבור usb וכן לאחרות יש חיבור אלחוטי המאפשר הדפסה מכמה מחשבים (נייחים או ניידים) או ממכשיר סלולרי. בנוסף, למי שזקוק לסורק, מכונת צילום ופקס כדאי לשקול אופציה של מדפסת משולבת. מדפסת זו מכילה את כל הפונקציות הנ"ל במכשיר אחד וחוסכת מקום וכסף. לסיום, כדאי לבדוק הימצאותן של פונקציות כמו: הדפסה משני צידי הדף, הדפסה על סוגים שונים של נייר (שקפים, פוטו, מדבקות), הדפסה בגדלי דף שונים ועוד.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות