האם יש קשר בין גיינר ורגישות ללקטוז?

 

אנשים רבים סובלים מתופעה המכונה אי סבילות ללקטוז. כמו כל תופעה או רגישות ספציפיות, רמת הסבילות משתנה בין אדם לאדם. יש אנשים שרגישים באופן חריג למשהו ויש כאלה שרק מפתחים כתוצאה מצריכה של מזון מסוים רגישות קלה. אנשים הסובלים מרגישות ללקטוז שהוא למעשה סוכר החלב, עלולים לפתח תופעות לוואי כמו נפיחות בבטן, גזים, שלשולים, יציאות רכות, תחושת רעב תמידית, בחילה וכדומה.

כושר וספורט

גיינר הוא אחר מתוספי המזון המכיל בתוכו לקטוז והוא נצרך במטרה לשמור או להעלות את מסת השריר שלנו או לחלופין לעלות במשקל גופנו. לאנשים הסובלים מרגישות כזו או אחרת ללקטוז, יצרניות תוספי המזון ברחבי העולם פתחו גיינר מיוחד – ללא לקטוז, שיספק בדיוק את אותם היתרונות שגיינר המכיל לקטוז מספק.

 

סוכר החלב – לקטוז, נחשב למקור אנרגיה חיובי המאפשר לגוף לספוג בצורה אופטימלית מינרלים כמו סידן ומגנזיום לדוגמא. את הלקטוז אנו מקבלים ממוצרים כמו גבינות – קשות או רכות, שוקולד ושאר מוצרי חלב אותם אנו צורכים. בכדי שהגוף שלנו יוכל לנצל את יתרונותיו של הלקטוז, עליו קודם כל להתפרק במעי לשני סוכרים – גלוקוז וגלקטוז. אנשים אצלם תהליך זה אינו מתרחש, לרוב יפתחו אי סבילות ללקטוז. בדיוק לאנשים האלה פותחו מוצרים מיוחדים כמו חלב ללא לקטוז, גבינות ללא לקטוז, אבקות חלבון וגיינר לאנשים עם רגישות ללקטוז ועוד.

 

מדוע אצל אנשים מסוימים הלקטוז לא מתפרק?

קיים אנזים המכונה לקטאז. תפקידו של אנזים זה הוא לפרק את הלקטוז לסוכרים שציינו קודם לכן, אותם הגוף סופג ומעבירם לדם. אנזים הלקטאז, בתחילת חיינו נשאר בגוף באחוזים גבוהים, וככל שאנו מתבגרים הרמה שלו יורדת, זאת משום שאנו צורכים פחות ופחות חלב. אצל אנשים שפיתחו עם השנים חוסר סבילות ללקטוז, הלקטוז יעבור דרך המעי הדק ויגיע למעי הגס מבלי שעבר פירוק. מה שקורה במצב כזה, הוא שחיידקים מתסיסים את סוכר החלב ומייצרים גזים וחומצות שומן הגורמים לתופעות לוואי כמו שלשולים, כאבי בטן וכדומה. לכן, לאנשים הסובלים מרגישות כזו או אחרת ללקטוז, מומלץ שלא לצרוך מוצרים אלה, ולחלופין להנות ממגון של מוצרים ביניהם גיינר ללא לקטוז או חלב ללא לקטוז המספקים לגוף יתרונות רבים.

 

מבחר ענק של מוצרי כושר וספורט תמצאו באתר פארם סטור

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות