בניית אתרים בחינם? אם, אז עשו זאת חכם!

תקציב מוגבל או שאיפה ליצירה עצמאית, הסיבה לא חשובה לרצון העולה לעיתים של יצירת ובניית אתר אינטרנט אישי, בחינם. אך לפני שפונים לצעד כה משמעותי בעולם הוירטואלי בו אנו חיים כיום, לצעדים הבאים בתכנון ובחשיבה בטרם פעולה ובניית אתר, פנים ברשת, יש חשיבות מכרעת העשויה להתבטא בגדול בהמשך בכל מיני כיוונים, עד לכדי כישלון או בניית אתרים חינםהצלחה, באם החלטה שגויה או מכונה..

בניית אתרים בחינם היא ללא ספק הדבר הבא בעולם האינטרנט. אם בעבר היה צריך לשלם סכום רב של כסף לבעלי מקצוע שונים כדי להבטיח לעצמכם אתר מעוצב, איכותי וממוקד לקהלי היעד הנכונים, הרי שהיום ניתן להוזיל את העלויות עד לאפס, וכך כל בעל עסק, ואפילו חובבן, יכולים לפרסם את המסרים שאותם הם מעוניינים להעביר בצורה איכותית, ולגמרי בחינם.

מהם הסיכונים של בניית אתרים בחינם?

חשוב להבין שמהפכת בניית האתרים טומנת בחובה גם אחריות גדולה, ויש להתנהל בה בצורה נכונה. אחרי הכל, אם יש לכם רעיון לפתח אתר כלשהו, סביר להניח שיש עוד כמה אנשים שחשבו על אותו רעיון בדיוק, ואם החלטתם לקחת את היוזמה צעד אחד קדימה ובאמת להפוך אותה לאתר אינטרנט, קחו בחשבון שכנראה עוד כמה אנשים מלבדכם שהחליטו לעשות זאת גם כן. הדברים נכונים כמעט בכל תחום שהוא, וודאי כאשר מדובר בעסקים ואתרים שיווקיים או תדמיתיים. לכן, חשוב לשמור על יתרון לעומת המתחרים שלכם, ולהבין כיצד להתנהל בצורה הנכונה והאידיאלית לאתר שלכם.

  • שלב ראשון – סיעור מוחות

נכון, בניית אתר מקצועי בחינם יכולה להיות מפתה בשל הקלות שבה היא נעשית ובזכות ריבוי האפשרויות בממשקים השונים. אך חשוב לא לרוץ מיד קדימה, אלא לעצור לרגע ולחשוב מה בדיוק אתם רוצים שיהיה באתר שלכם: חשבו על המסרים המרכזיים שתהיו מעוניינים להעביר, ונסו לפשט אותם ככל האפשר.

  • שלב שני – מיקוד ואיפיון

כעת עליכם להתמקד בעבודה המדויקת ובחדות ההבחנה בין הנושאים השונים באתר: מחקו את המיותר וזקקו את מה שחשוב. בשלב זה, כמו בכל שלב אחר בתהליך בניית האתר, מומלץ להתייעץ עם אנשים הקרובים אליכם ושאתם סומכים על שיקול דעתם, ולהיכנס לפורומים מקצועיים וללמוד משם את כללי האצבע העיקריים לאיפיון והבחנה.

  • שלב שלישי – מציאת הפלטפורמה הנכונה

לאחר שתאפיינו את הנקודות המרכזיות באתרכם, תוכלו להבין טוב יותר לאיזה קטגוריה הוא משתייך: תדמיתי, תוכני, או ייעודי. בהתאם לדרכים שבהן תבחרו ליישם את הרעיונות מהשלב הקודם, תוכלו לבחור את הפלטפורמה המתאימה לכם ביותר לבניית האתר. ברחבי האינטרנט ישנן כמה פלטפורמות המציעות בניית אתרים בחינם, והן מעט שונות זו מזו. כדאי לשוטט מעט ברשת ולבחור את זו שהכי נוחה לכם לעבודה, ומציעה את האפשרויות הקרובות ביותר למה שאתם מחפשים.

בשלב זה ולסיום כל שנותר לכם הוא להתחיל להתנסות, וליהנות מיצירת אתר חדש – כאשר רמת ההשקעה תלויה במידת הנכונות והרצון שלכם. בהצלחה!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות