הדרך הטובה לגמילה מהימורים

התמכרות להימורים יכולה להשפיע על חיי הסובלים ממנה בצורה משמעותית למדי

התמכרות להימורים הינה בין ההתמכרויות הנפוצות ביותר, והיא משפיעה על הסובלים ממנה בכל תחומי החיים- בהיבט הכלכלי, ביחסים עם אנשים אחרים וכן מהיבטים נוספים רבים, ולכן אנשים רבים מבקשים להיגמל ממנה אולם אינם יודעים כיצד. כיום ישנן כמה שיטות מוצלחות אשר הוכיחו את עצמן כיעילות בגמילה מהימורים, אשר חלקן יכולות להתבצע אף באופן עצמאי.

אז כיצד ניתן לעבור גמילה מהימורים ומה התהליך דורש?

  • הבנת הבעיה: ראשית, בכדי לעבור גמילה מהימורים בצורה יעילה אשר תפיק תוצאות ותחזיק מעמד חשוב להבין את חומרת הבעיה. אנשים אשר אינם מבינים את חומרת הבעיה, אינם מבינים גם את הדרך הארוכה והקשה שיהיה עליהם לעבור בכדי להתמודד איתה, ולכן גם במקרים בהם הם מסכימים לעבור טיפול או גמילה מסוימים הם לרוב אינם עומדים בתהליך, וחוזרים להמר באופן די מהיר ולעיתים אף באופן יותר חמור.
  • קבלת טיפול נפשי: לכל התמכרות ישנו יסוד נפשי כלשהו אשר הוביל את האדם להתמכר, ולכן לא ניתן לעבור גמילה מהימורים ללא טיפול נפשי מתאים. גם אם האדם אינו חושב כי ישנו מרכיב נפשי להתמכרות שלו, חשוב לעבור גם טיפולים מסוג זה, בין אם בכדי לגלות את המקור הנפשי להתמכרות ולטפל בו ובין אם בכדי לעבד את הקשיים וההתמודדויות הנפשיות של אותו אדם במהלך הגמילה עצמה, ולכן לא מבצעים כיום גמילה מהתמכרויות ללא טיפול נפשי הולם.
  • התמודדות עם פגיעות בחיים ובאנשים: גם אם אדם מסוים התמודד עם הדחף שלו להמר, הנזקים שההתמכרות יצרה בחייו יכולים לא רק להמשיך ולהשפיע עליהם לאורך זמן, אלא גם לדחוף אותו לחזור ולהמר, ולכן תהליך הגמילה מהימורים כולל בין היתר גם שלב בו יש להתמודד עם הנזקים שההתמכרות גרמה בחייו של המכור כגון פגיעה כלכלית, פגיעה באנשים אחרים וכדומה. רק לאחר התמודדות זו הטיפול יושלם.
  • טיפול מונע: לאחר ההתמודדות עם ההתמכרות, לא ניתן לחזור לנהל שגרת חיים רגילה לחלוטין, וחשוב כל הזמן לזכור כי הייתה התמכרות וכי יש להימנע ממצבים אשר עלולים להוביל לחזרה שלה, ולכן טיפול בהתמכרות להימורים כולל בין היתר גם טיפול מונע לאחר ההתמודדות עם ההתמכרות. טיפולים מסוג זה כוללים בדרך כלל טיפול נפשי מתמשך וכן הימנעות מכניסה למצבים המעמידים את האדם הגמול בפני האפשרות לבחור בין להמר לבין לא, והיא חשובה ביותר לשם הימנעות מחזרה להימורים.

הדרך הטובה ביותר לעבור גמילה מהימורים הינה באמצעות היעזרות באנשי מקצוע

בהחלט ניתן לעבור גמילה מהימורים, אולם הדרך אינה פשוטה וחשוב לדעת כיצד לעשות זאת בצורה נכונה, ולכן מומלץ להיעזר בבעלי מקצוע אשר יוכלו לא רק לכוון אתכם, אלא גם לספק לכם את כל המעטפת הנדרשת להתמודדות יעילה ונכונה עם הבעיה.

רוצים פרטים נוספים על ממכון גמילה מקצועי? כנסו לכאן: retorno.org.il

כתיבת תגובה

תפריט נגישות