החשיבות של עבודה בטוחה במעבדות

עבודה במעבדה איננה עבודה פשוטה. מלבד העובדה שמדובר בשעות עבודה רבות בדרך כלל ועבודה סיזיפית עד לפרטים הקטנים ביותר, האחראיות המוטלת על כתפי העובדים במקום ומסירות העבודה הנדרשת מהם – הרי שמדובר לרוב גם בסביבת עבודה מסוכנת. הכוונה היא שמחומרי הגלם שבהם עושים שימוש יכולים להיפלט חומרים כימיים או ביולוגיים שונים העשויים לגרום לפגיעה בריאותית משמעותית למי שנושם אותם. העבודה במעבדות יהיו בחדרים סטריליים עם תלבושות סטריליות, כפפות, מסיכות וככל הנראה גם מנדפים ומכשירים מיוחדים המיועדים ליצירת סביבת עבודה סטרילית במיוחד.

החשיבות של סביבת עבודה סטרילית

יצירת סביבת עבודה סטרילית חשובה מאוד לכל מפעל, מעבדה או עסק המצריך סביבת עבודה זו בשל ניסויים, מחקרים או עבודות ייצור המבוצעות במקום. זיהום קטן ככל שיהיה עשוי לפגוע בבריאות העובדים במקום, בהריסת תוצאות המחקר או בזיהום או הריסה של ייצור מוצרים מסוימים. תארו לכם למשל שמדובר במפעל לייצור תרופות – עד כמה חשוב שעבודת הייצור וכן הבדיקות השונות המבוצעות בדוגמיות יהיו ברמת הסטריליות הגבוהה ביותר. זיהום של הדוגמיות או של התרופות המיוצרות עשוי לגרום לאנשים רבים לחלות או לאבד את חייהם כתוצאה מכך. 

הסכנות אליהם עשויים להיחשף העובדים במקום

חשוב להבין שהעבודה במעבדות מסוג זה עשויות להיות מסוכנות מאוד לעובדים. כך למשל העובדים יכולים להיחשף לחומרים ביולוגיים וכימיים שונים וגם מקורות פיזיקליים העשויים לפגוע בבריאות העובדים במקום. חשיפה לחומרים מסרטנים, רעלים שונים או אפילו חומרי הגורמים לאלרגיות, גירודים או חומרים העשויים להזיק לעור. כל אלה ועוד יכולים לפגוע בגוף ובחושים השונים של העובדים, בפגיעה ביכולות שלהם, לגרום להיווצרות מחלות קשות ושונות, היחשפות לחיידקים, הדבקה של בעלי חיים ואנשים אחרים, חשיפה לקרינה מייננת/לא מייננת ועוד. על כן חשוב לעשות שימוש בכל האמצעים הנדרשים לביצוע עבודה בצורה סטרילית, מאובטחת ולמנוע את חדרתם הקרינה או החומרים המסוכנים. זאת ניתן לעשות באמצעות מנדפים למעבדות, כפפות, מסכות, חליפות מיוחדות ויצירת חללים סטריליים מאוד.

כיצד דואגים לסביבת עבודה בטוחה?

עושים שימוש לרוב במנדפים מיוחדים. מנדפים למעבדות יהיו מעין מכונה המייצרת סביבת עבודה סטרילית, אליה ניתן להכניס את הידיים דרך פתח מיוחד המאפשר עבודה עם חומרי גלם רעילים, ביצוע ניסויים או בדיקות בסביבה סטרילית שלא מזוהמת מהאוויר ומצד שני שהדגימה עצמה לא תפלוט חומרים רעילים העשויים לסכן את העובדים במקום. המנדפים ישאבו את האוויר אל מסנן מיוחד שיעלים את הרעלים המסוכנים ויפלוט מקצהו השני אוויר נקי. בכך ישמור על סביבת עבודה סטרילית ונעימה יותר, ללא סכנות מיותרות לעובדים.

רוצים לבחון מנדפים וציוד איכותי נוסף למעבדה שלכם? בקרו באתר של סטטיטק או חייגו אליהם ישירות בטלפון 08-933-4455.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות