הכלים הטובים ביותר לבדיקת מיקומים בגוגל

המיקום של האתר בגוגל, וליתר דיוק הדירוג שלו עבור כל ביטויי המפתח המשמעותיים מבחינתו, הוא מידע בעל חשיבות רבה. תמונת מצב מקיפה שכזו מאפשרת לבעל עסק לקבל החלטה מושכלת האם להשקיע בקידום האתר וכמה משאבים להקצות לכך, ולאחר שכבר יוצאים לדרך בדיקת המיקומים הכרחית על-מנת לבחון את יעילות הקידום ולשדרג את התהליך תוך כדי עשייה.

ניתן כמובן לבצע בדיקת מיקומים ידנית, אבל זוהי אופציה לא יעילה וגם לא מספיק מדויקת, ובוודאי שאינה רלוונטית לחברות שעוסקות בקידום אתרים וצריכות לדאוג למספר רב של אתרים. בהתאם פותחו כלים מקצועיים שונים לטובת המטלה – ובכתבה זו תמצאו סקירה של אלה הכי טובים.

 

1. Google Search Console

הקונסולה של גוגל היא אמנם לא כלי קלאסי לבדיקת מיקומים, אבל אין כמעט אנשי מקצוע שלא נעזרים בה. סיבה אחת לכך היא שבעזרת ה-Search Console אפשר לבדוק דירוגים עבור שורה ארוכה של ביטויים, כולל כאלה שהמקדם או בעל העסק כלל לא חשבו עליהם. סיבה שנייה היא האפשרות לבדוק מיקום ממוצע (נתון שמצביע על מגמות ועל יציבות) ברמת דיוק גבוהה מאוד, ועוד סיבה היא שתמונת המצב כוללת גם את ה-CTR של כל מילת מפתח שהובילה לתנועה אל האתר.

 

2.  Kolyom

מערכת ישראלית שמתאפיינת במספר יתרונות כבדי משקל. ראשית, היא חינמית (גם הקונסולה של גוגל חינמית אבל יש כמובן גם תוכנות לבדיקת מיקום בגוגל שעולות לא מעט כסף).

היתרון השני הוא שהכלי יודע להציג גרפים של שינויים במיקום האתר עבור ביטויים שונים בחתכי זמן שונים. היתרון השלישי הוא ש-Kolyom כוללת גם מעקב קישורים. פיצ'ר זה מאפשר לוודא שאף קישור חיצוני שתורם לקידום האתר לא שונה ולא הורד.

 

3.  AWR – Advanced Web Tracking

כל רשימה של תוכנות לבדיקת מיקום בגוגל כוללת גם את AWR, בעיקר בזכות הוותק הרב שלה. סיבה נוספת לבחור בכלי זה היא היכולת שלו לבחון דירוגים במכשירים שונים, בערים שונות (פיצ'ר רלוונטי לקידום אתרים לוקאלי) וביוטיוב (אופציה רלוונטית לעסקים שמשקיעים בשיווק בערוץ זה).

עוד תוכנות שכדאי להכיר הן Highver, זפו (היחסית יקרה ולכן מתאימה לחברות גדלות כמו למשל משרד פרסום ירדן דיגיטל) ו-Pro Rank Tracker.

 

איך להשתמש בכלים הנ"ל באופן אופטימלי?

באופן טבעי גם הכלי המתקדם ביותר יניב תועלת גבוהה רק אם נעשה בו שימוש מושכל. מקדמי אתרים מנוסים יודעים לזהות את הנתונים המשמעותיים ביותר בתוך כל אוקיינוס המידע, וכן להפיק מהם את התובנות הנכונות. כך למשל ביטוי מפתח שיש עבורו חיפושים רבים יחסית והאתר מדורג בו נמוך הוא ביטוי שכדאי להשקיע בו. סוג אחר של מילות מפתח שכדאי למקד בהן מאמצים הוא אלה שעבורן התחרות יחסית מצומצמת.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות