הצגת הילדים הבאה – איך תעשו את הבחירה הנכונה?

כיום מבחר אפשרויות הבילוי עם הילדים מגוונים ומהנות, כאשר מתוכם תוכלו גם לבחור באפשרות לבילוי תרבותי עם ערך מוסף חינוכי באמצעות יציאה משותפת להצגת ילדים באחד התאטראות בעיר או בסביבה. הצגות ילדים מהסוג הינן איכותיות ומושקעות ובזכות זאת הן תורמות לעולמם הפנימי של הילדים ומפתחות את דמיונם. ובכל זאת, ההנאה של הילדים תלויה לא מעט בהתאמת ההצגה לגילם, לתחומי העניין ויכולת הריכוז שלהם. מסיבה זו כדאי לבחור את ההצגה שתענה על הצרכים ותהיה מותאמת מבחינת המגבלות בשטח. לצורך כך, ריכזנו עבורכם מספר דגשים שיכוונו אתכם בבחירת הצגת הילדים הבאה:

איך מזהים הצגת ילדים איכותית?

הצגות ילדים המוצגות ברחבי הארץ מופקות על ידי תיאטראות המתמחים בהפקת הצגות ילדים ואלו כוללות מאפיינים התורמים להיותן מציעות לא רק בילוי קליל ומהנה אלא גם הזדמנות לחוויה בעלת ערך מוסף חינוכי. מבחר ההצגות רחב מתמיד ומאפשר לכם לבחור מבין הצגות מחזמר מוזיקליות, הצגות שחקן יחיד המותאמות לגילאים בוגרים יחסית, הצגות המבוססות על טכניקת התיאטרון השחור, מופעים אינטראקטיביים בהם השחקנים פונים לקהל ועוד. הצגה איכותית תכלול עלילה מושקעת ומתוחכמת המתובלת בחוש הומור וטקסטים המותאמים לילדים, כוריאוגרפיה ומוזיקה מקצועית וצוות שחקני תיאטרון מוכשרים. את סגנון ההצגה כדאי לבחור בהתאם לאופי הילד, כאשר ההנחה היא שילדים חובבי מוזיקה יתחברו ביותר להצגות מוזיקליות בעוד שילדים בעלי חוש הומור מפותח ייהנו ביותר מקומדיות קלילות. בנוסף, ילדים בגילאים צעירים יעדיפו הצגות בהם התכנים מועברים בצורה עקיפה באמצעות בובות בעוד שילדים בוגרים יותר יימצאו עניין בהצגות בכיכובם של דמויות אנושיות בלבוש תיאטרלי ובעלילה שעיקרה מילולי. כדאי שתבדקו לגבי המלצות מהורים לילדים בגילאים דומים לגילאי ילדכם לפני הבחירה בפועל ובמקביל לקרוא ביקורות במדורי ביקורות הצגות כדי לקבל חוות דעת מקצועית.

המגבלות בשטח שחשוב להתחשב בהם

גם הצגה מומלצת ובעלת נתוני פתיחה טובים לא תבטיח את הנאתם של הילדים. קחו בחשבון שהתאמת ההצגה מבחינת הגיל, יכולת הריכוז ומידת בגרותם של הילדים תהיה זו שתגדיל את סיכויי ההנאה. מסיבה זו חשוב להתחשב במגבלות בשטח ולא לבחור בהצגה ארוכה במידה וידוע שלילדכם יכולת ריכוז נמוכה יחסית כך שיתקשה לשמור על עניין עד לסיומה. כמו כן, חשוב לוודא את טווחי הגילאים להם מיועדת ההצגה כדי לוודא שאתם לא מנסים לאתגר את ילדכם עם הצגה שמיועדת לגילאים בוגרים יותר, או לחילופין, לשעממם עם הצגה שמותאמת לגילאים צעירים יותר. מכיוון שיש חשיבות לערך המוסף של החשיפה לבילוי תרבותי מהסוג כבר בגילאים צעירים, תוכלו לבחור מבין הצגות ילדים המותאמות לפעוטות מגיל שנתיים, אך גם כאן, חשוב לוודא שרמת בגרותם של ילדכם אכן מותאמות לבילוי באולם חשוך עם קהל רב הכולל צפייה ממושכת שמחייבת ריכוז. את המידע לגבי הגילאים להם מותאמת ההצגה תוכלו לראות באתר התיאטרון המפיק את ההצגה, באתרי הזמנת הכרטיסים או בקופות עצמן.

התכנים המתאימים להנאה מקסימאלית

כדאי להעדיף הצגה המבוססת על ספר ילדים מוכר או אגדה מפורסמת כך שלילדים תהיה היכרות מוקדמת עם העלילה/ השירים. כמו כן, כדאי לבדוק לגבי הצגות במרכזן עלילה המתייחסת לנושאים רלוונטיים לגילם הכרונולוגי של הילדים ולשלב ההתפתחותי בו הם נמצאים כמו גם לנושאים המעניינים ומעסיקים אותו. נושאים כמו קשיים ביצירת קשרים חברתיים, פרידה מאנשים/ מקום מוכר וכיוצא בזה יציעו לילדכם הזדמנות לקבלת רעיונות לפתרונות התמודדות במצבים המעסיקים אותם באופן עקיף על ידי הדמויות המככבות על הבמה, עימן הילדים יוכלו להזדהות. במקרה והילדים בגילאים בוגרים דיו, כדאי להציע להם מספר חלופות להצגות שעונות על הדרישות שהוזכרו ולאפשר להם את הבחירה הסופית כך שיחושו שותפים להחלטה ויהיו נלהבים לקראת הבילוי המשותף.

להזמנת כרטיסים להצגות ילדים על פי סיפורי ילדים מובחרים: בגדי המלך החדשים, כספיון, חגיגת השירים של דתיה, הפיל שרצה להיות הכי ואחרות באתר תיאטרון נדנדה http://www.nadneda.com

כתיבת תגובה

תפריט נגישות