התקלות הנפוצות ביותר ברכבים ישראל

בבואנו לרכוש רכב סעיף האמינות הוא כמעט תמיד אחד מהפרמטרים החשובים ביותר שיש להסתכל עליהם, אך כשהן קורות, לרובנו אין שמץ של מושג מה לעשות מולן

יובל בנר

הרכב שרכשת אמור להיות לא רק נוח ומפנק, אלא גם מופת של אמינות. הוא חייב להתניע מדי בוקר ולעשות את עבודתו בשקט וברוגע. אולם מה לעשות שזה לא תמיד המצב? אמינותו של רכב יכולה להיות קשורה לאופן התחזוקה שלו, אך גם למותג אליו הוא שייך – יש מותגים ודגמים שנחשבים אמינים יותר ויש כאלה שפחות.

אין ספק שמוניטין האמינות של רכב משפיע גם על מחירו, על סחירותו כמשומש ובעקיפין גם על מחיר הביטוח שלו. כלומר ככל שזה נוגע לביטוח רכב השוואת מחירים הוא צעד שכדאי לבצע לפני רכישת הרכב ולא אחריו, כדי לדעת להעריך כמה הוצאות יכללו במהלך הרכישה חוץ ממחיר הרכב עצמו.

אז אולי תיקון תקלות בצד הדרך הוא לא הצד החזק שלך, אבל לעיתים מספיקה רק הבנה של מהות התקלה כדי לדעת האם לעצור בצד הדרך ולהזעיק עזרה, לנסוע למוסך הקרוב או בכלל לנסות ולתקן את התקלה בעצמך. הבעיה, בדרך כלל, מתחילה ונגמרת באבחון התקלה. נורות התקלה שהיו פעם מעטות ופשוטות מתחילות לקבל ראשי תיבות באותיות לא מוכרות וציורים נטולי כישרון. מצד שני, עם קצת יוזמה והיכרות בסיסית עם הרכב שלך, רובם יהפכו להיות ברורים לך הרבה יותר.

לתיקון עצמי

  • נורת לחץ אוויר

ניתן להמשיך בנסיעה לתחנת הדלק או הפנצ'ריה הקרובה ולנפח ללחץ האוויר הנכון. לאחר המילוי הנורה תתאפס מעצמה או בעזרת כפתור, בהתאם לדגם.

  • נורת דלק

מה יותר פשוט מציור של משאבת דלק? אין מה להיבהל, פשוט שכחת לתדלק. בהידלק הנורה סימן שיש במיכל כ-7 ליטר של דלק (תלוי בדגם וביצרן), מה שיספיק לפחות ל-50 ק"מ של נסיעה.

למוסך, אבל בלי לחץ

  • נורת מנוע צהובה (check engine)

נא לזכור שאין תשובה אחת לשאלה מה אומרת נורה זו. זוהי נורת תקלה כללית, שלרוב קשורה בחיישן כלשהו של זיהום אוויר ופליטה, או הממיר הקטליטי עצמו (רכיב שנועד למזער זיהום אוויר). בכל מקרה, ניתן להמשיך בנסיעה, יש להתחבר למחשב או לרכיב אבחון נייד ולאתר את קוד התקלה.

  • תקלת סליל/מערכת הצתה

נורה צהובה אשר מצביעה על תקלה כלשהי במערת ההצתה וגורמת למנוע לפעול בצורה לא יעילה או לקרטועים. כאן יש צורך בתיקון מיידי כדי לא להזיק למערכות אחרות במנוע, כדאי לסור למוסך בהקדם ואפילו בגרר אם יש צורך בכך.

נורה אדומה? לעצור את הרכב

  • מצבר

נורה אדומה מצביעה על חוסר טעינה או על רכיב אחר אחר בעייתי במערכת החשמל. ברכבים חדשים תיתכן הודעה מוקדמת על היחלשות המצבר, בישנים יותר עלול המצבר לשבוק חיים ברגע. בכל מקרה, אין הנורה אומרת שצריך להחליף מצבר, אלא מצביעה על בעיית טעינה בדרך כלל.

  • חום מנוע

המנוע התחמם יתר על המידה? יש לעצור את הרכב ולתת לו להתקרר. לאחר התקררות ראשונית, לפתוח את מכסה המנוע ולבדוק אם יש מים במיכל העיבוי, להוסיף לפי הצורך ולהגיע למוסך במיידי. עדיף בגרר כדי להימנע מנזק נוסף שיכול להיגרם למנוע.

  • לחץ שמן

נורת שמן אדומה שדולקת יכולה להעיד על מפלס שמן נמוך, אך פירושה הוא "לחץ שמן נמוך". דבר זה יכול להיגרם גם מחוסר שמן, אך גם מבעיה חשמלית או מכנית במשאבה או ממעברי שמן סתומים, למשל. בכל מקרה, לא להסתכן, במיוחד אם הבחנת שיש מספיק שמן ולגרור את הרכב למוסך.

אומנם מגוון כלי הרכב שעל הכביש גדול יחסית אך התקלות הנפוצות הרבה פחות מגוונות. כדאי להשקיע כמה דקות לפני רכישת הרכב בחיפוש אחר תקלות נפוצות ואף לבצע השוואת ביטוח מקיף כדי ללמוד עוד משהו קטן על הדגם שבחרת.

נסיעה טובה ובטוחה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות