מהן הזכויות של חולה סרטן?

במדינת ישראל חיים מעל ל 300 אלף בני אדם אשר אובחנו עם מחלת הסרטן. מהן הזכויות של חולה סרטן וכיצד ניתן לממש אותן? על כך ועוד – במאמר הבא.

חולה סרטן? דע את זכויותייך

טיפול בחולה סרטן בבית

אין ספק כי אבחנה של מחלה ממארת מהווה את אחד הרגעים הקשים והמורכבים ביותר בחיים, בייחוד כאשר נלווה לאבחנה תחושות קשות של פחד, חרדה אי בהירות לגבי העתיד לבוא. עם זאת, חשוב לזכור כי חולי סרטן זכאים למגוון רחב של הטבות, אשר מפורטים בחוק החולה הנוטה למות,  הן באמצעות הביטוח הלאומי והן באמצעות גופים רשמיים אשר מלויים את חולה הסרטן ובני משפחתו. חולי סרטן אשר אינם מסוגלים לעבוד בשל מחלתם צריכים לגשת לוועדה רפואית של ביטוח לאומי, לצורך קביעת אחוזי נכות.

מומלץ לגשת לוועדה בליווי של עורך דין אשר מתמחה בתחום, וזאת בכדי להגיע לוועדה מוכנים עם מסמכים רפואיים החתומים ע"י אונקולוג. על מנת להקל על חולי סרטן, ישנם הליכים מזורזים אשר מאפשרים לחולה הסרטן לא להגיע לוועדה הרפואית, באמצעות טופס פנייה לביטוח לאומי אשר אליו נלווה מכתב המאשר כי החולה אינו יכול בשל מצבו להגיע לוועדה ומעדיף כי אחוזי הנכות ייקבעו ע"פ המסמכים הרפואיים בלבד.

את המסמך ניתן להוריד דרך האתר הרשמי של ביטוח לאומי או באמצעות האתר של האגודה למלחמה בסרטן. בנוסף, חולי סרטן זכאים לקבל פטור ממס הכנסה, באמצעות טופס אשר חתום ע"י אונקולוג. זאת ועוד, חולי סרטן זכאים לקבל פטור מתשלום בעבור תרופות ושירותים רפואיים מטעם הקופה, זאת במידה והם אכן מבוטחים בביטוח מחלות קשות. ניתן לקבל פטור גם מתשלום לפנייה בחדר מיון, פטור תשלום על חניון בבית החולים, קבלת מימון מלא לנסיעות לצורך קבלת טיפולים רפואיים וכן אפשרות להשתתפות בטיפולים ניסיוניים, לצורך טיפול במחלה.

זכויות נוספות אותן מומלץ להכיר

חולי סרטן זכאים לקבל תו נכה אשר מקנה אפשרות לחנות בחניית נכים וכן לשלם אגרת רישוי מופחתת. בנוסף, חולי סרטן זכאים לקבל הנחה בתשלום הארנונה, גם בעבור הורים אשר הילד שלהם אובחן כחולה בסרטן.

על מנת לממש את מלוא הזכויות, חשוב להיוועץ עם ארגונים אשר מלווים חולי סרטן ובני משפחתם, כמו גם עורכי דין אשר מתמחים בתחום. ללא התייעצות וליווי אתם או בן המשפחה אשר אובחן כחולה סרטן לא יקבל את הזכויות אשר מגיעות כחוק, ולכן זכרו כי על אף האבחנה הקשה ניתן לקבל שורה ארוכה של הקלות אשר יעזרו לעבור את התקופה, עד להחלמה מלאה.

בשנים האחרונות מקדמים ארגונים רבים שורה של הקלות נוספות, מתוך הבנה כי חולי סרטן זקוקים למעטפת רפואית ונפשית, ולכן חולי סרטן זכאים לקבל טיפולים פסיכולוגים ונפשיים מסובסדים, ועל כן חשוב לממש את הזכות הזו בעת המאבק במחלת הסרטן.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות