חיפוש עבודה: הרמזים

זה לא מקרי ששוק הפרילנס טומן בחובו לא מעט עבודות מוסתרות היטב. הרוב המוחלט של העבודות הזמינות בכלל לא מופרסם ולכן פרילנסרים רבים כלל לא מודעים אליהן. בשביל לחדור לשוק הזה, אתה צריך לאמץ צורת חשיבה של בלש. לחפש רמזים, לעקוב אחריהם ולחפור היטב בשביל למצוא את הזמנויות העבודה החבויות.

הנה כמה טיפים שיעזרו לך להתחיל.

תן לאנשי הקשר שלך לעשות את העבודה

הפץ לכל עבר את הבשורה שאתה מחפש עבודה מהבית. ספר על כך לא רק לרשת הקשרים המקצועית שלך, אלא גם לחברים ומשפחה, מנויים לחדר כושר שלך, אוהדים של קבוצת הכדורגל שלך, הקצב, האיש מהמכולת וכו'. וודא שהם מספרים על כך לכל המכרים שלהם. מישהו , איפשהו, יודע על העבודה המושלמת עבורך.

בחר את הזמן הנכון

לארגונים רבים יש שלבים ספציפיים בשנה הפיננסית או בתכנון התקציבי שם הם צפויים לגייס עובדים חדשים. זה נכון במיוחד למי שמחפש פרילנסר או עובד במשרה חלקית. חנויות, כמו גם  עסקים שתומכים בהם (משלוחים לדוגמא) תמיד מתגברים את הצוות  לקראת החגים. סטודנטים שחוזרים ללימודים בסוף חופשת הקיץ, משארים חלל שצריך למלא. גם אם אתה מחפש משרה קבועה, תזכור כי עבודה זמנית יכולה להוביל לעבודה במשרה מלאה והיא דרך מצויינת לעשות את הצעד הראשון לשם.

השתמש בחוכמה בלוחות עבודה באינטרנט 

אלה למעשה כמה מהמקומות הפחות יעילים לחפש בהם עבודה, כמו שמחפשי עבודה רבים גילו כבר. על כל השעות שהשקעת שם, אתה תהיה בר מזל אם תקבל אפילו פנייה אחת.  אולם, לוחות עבודה יכולים להיות יעילים כדי להבין מי מהחברות, סוג החברות והתעשייה שהם משתייכות אליה, מחפשים עובדים חדשים. המטרה שלך כאן היא לא למצוא עבודה מיד, אלא לזהות מגמות בשוק העבודה שתוכל לנצל בהמשך.

שים לב למגמות של גיוס עובדים

חפש בלוחות העבודה כל תחום שיכול לעניין אותך. מהתוצאות שתקבל אתה אמור לערוך רשימה של כל החברות במדינה שמחפשות כרגע עובדים. גם אם אף לא אחת מהעבודות האלו נמצאות קרוב למקום המגורים שלך, הרשימה שלך תעזור לך לכוון להזמנויות שקרובות יותר אליך:

– אם אתה רואה שארגון גדול מחפש עובדים בכמה מקומות שונים, תערוך מחקר בנושא בשביל לגלות אם זה חלק מתכנית התרחבות גדולה יותר שאולי תגיע קרוב גם למקום המגורים שלך.
– האם יש הרבה הצעות עבודה בתחום מסוים שמעניין אותך? אם כן זה שווה להתמקד בתחום הזה ולחפש בו עבודה בקרבה למקום המגורים שלך.

תן לרמז אחד להוביל לרמז הבא

אם זה נראה שיש תזוזה רצינית עבור עסקים בתחום מסוים, אז הדבר כנראה נכון גם לחברות שעובדות איתם. קח לדוגמא את עסקי השירות: אם הם מתרחבים, אז באופן טבעי כך גם הספקים שלהם. כדאי לפתוח את הראש גם למאגר מעסיקים פוטנציאלי רחב זה, בשביל למצוא הזמנויות עבודה נוספות.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות