חשיבות מערכת סינון אוויר לממ"ד

ממ"ד, אותו מרחב מוגן הקיים בכל הדירות והבתים הנבנים כיום ולמעשה מאז שנות התשעים, נועד להוות חלופה טובה יותר למקלטים המיושנים. הממ"דים מעניקים רמת ביטחון גבוהה בפני סכנות הכרוכות באירועים ביטחוניים ובמלחמות, כאשר יש להם גם משמעות בשיפור עמידות הבניין בפני רעידות אדמה. בעבר, נבנו ממ"דים גם ללא מערכות סינון אוויר, אך כיום ברור שאי אפשר ללא מערכת סינון אוויר לממ"ד. לראיה, קבלנים לא יורשו לאכלס כיום בניין שנבנה, אם הממ"ד הוקם ללא מערכת סינון טובה. מה עושים אם בממ"ד שלכם לא הותקנה מערכת שכזאת? למרבה המזל, ניתן להתקין מערכת סינון גם בממ"ד קיים, לשיפור הביטחון ולשיפור ההיערכות.

להיערך לכל איום

הממ"ד נועד לספק הגנה טובה בפני התקפות של טילים או של כלי טיס (מאוישים או בלתי מאוישים). הקירות העבים, החלונות הממוגנים, התשתית היציבה – כל אלה אמורים לספוג פגיעה או רסיסים, כך שכל מי שנמצא בפנים יהיה בטוח ומוגן. אבל האם ניתן לדעת בוודאות שהתקפה עתידית על מדינת ישראל ועל האזרחים תעשה שימוש אך ורק בנשק קונבנציונלי? אנשי ביטחון בכירים סבורים שלא. כולנו ראינו כיצד המשטר הסורי מתעלם מכל החוקים העוסקים בכך ופוגע בחפים מפשע בנשק בלתי קונבנציונלי. כולם יודעים שהמשטר האירני ומשטרים אפלים אחרים ברחבי העולם מקדמים פיתוח של נשק גרעיני, ביולוגי וכימי. בזכות פיתוחן של מערכות סינון אוויר לממ"ד ניתן להיערך נכונה לקראת האיומים הצפויים האפשריים.

האוויר לנשימה

אלה שזוכרים את הימים של מלחמת המפרץ הראשונה, בראשית שנות התשעים של המאה שעברה, זוכרים גם את ערכות האב"כ שחולקו לאזרחים. ערכות האב"כ והמסכות נועדו להתמודד עם מתקפות בלתי קונבנציונליות – כימית, ביולוגית ואטומית. המסכות, מעבר להיותן בלתי נוחות לחבישה, נשענות על מסנן שתמיד חייב להיות בתוקף. אותן מסכות מפריעות במיוחד לילדים, לקשישים, לאנשים חולים ולאחרים. בזכות מערכת סינון אוויר לממ"ד אפשר לשמור את ערכות האב"כ סגורות, ללא שימוש.

מערכת הסינון שאותה מתאימים לגודל הממ"ד ולמספר האנשים שאמורים לשהות בו, מספקת אוויר נקי, מסונן וטהור. בחדר הממוגן יכולים לשהות בבטחה כל בני הבית וכן חיות המחמד האהובות של המשפחה. רוצים שתמיד יהיה בבית אוויר נקי, גם במרחב המוגן וגם בשעות חירום שכולם מתפללים שלא יגיעו? אם אין לכם מערכת סינון, אל תחכו לימים מתוחים מבחינה ביטחונית. בררו בהקדם אצל יצרנים וספקים נבחרים והיערכו כראוי.

מערכת מאושרת

איך יודעים לבחור מערכת סינון? חשוב לוודא שתהיה זו מערכת שקיבלה את אישור הגורמים המוסמכים ועומדת בתקנים. יש להתעדכן לגבי עוצמת הסינון, הנמדדת במונחי מטר מעוקב סינון לכל שעה. בררו אילו מסננים מותקנים במערכת ומפני אילו סיכונים ואיומים היא יכולה להגן. ישנן מערכות שיודעות להיכנס לפעילות אוטומטית, והכי חשוב – יש להקפיד על כך שהמתקינים של המערכת יהיו בעלי ניסיון. מערכת איכותית והתקנה מקצועית יבטיחו שקט נפשי.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות