טיפול זוגי – כמה זה עולה לנו?

זוגות רבים מוצאים את עצמם מול משוכה גדולה ודילמה גדולה יותר – האם לפרק את החבילה בלי מאבק על הצלת מערכת היחסים או להשקיע אנרגיות וכסף בטיפול זוגי שיוכל לתת את הכלים הנכונים לשיקום מערכת היחסים. בתוך השיקולים הרבים שמסתתרים מאחורי התשובה לשאלה הזו נמצאת גם השאלה כמה עולה טיפול זוגי בימינו ומה עלינו לצפות מטיפול עליו אנחנו משלמים ממיטב כספנו.

ראשית, חשוב להזכיר שטיפול זוגי הוא לא רק עניין של כסף. אם מערכת היחסים שלכם עדיין חשובה לכם, אם אתם עדיין אוהבים אחד את השני ואם הקשיים הם קשיים שאתם רוצים להתגבר עליהם כדי להמשיך הלאה, מחיר הוא לא הגורם המכריע. התועלת שתקבלו מסדרת מפגשים של טיפול זוגי יכולה בראייה לעתיד להיות משתלמת מאד, גם מבחינת המחיר וגם מבחינת איכות חייכם והאושר שלכם.

טווח מחירים גדול

כשאנחנו שואלים את השאלה כמה עולה טיפול זוגי אנחנו צריכים לקחת בחשבון שנצטרך לעשות סקר שוק לא קטן. האפשרויות בכל הקשור לטיפול זוגי הן רבות. היום ניתן להנות מטיפול זוגי אצל מטפלים פרטיים, כאשר טיפול אצל מטפל נחשב במיוחד יכול להגיע גם לאלפי שקלים בממוצע. לצד מטפלים יוקרתיים אלו שלוקחים מחיר יקר אבל כזה שתואם את המוניטין ואת ההשגים שלהם בשטח, אפשר למצוא מטפלים חדשים בתחום שיציעו מחיר נמוך יותר.

בין אם אנחנו בוחרים מטפל פחות מוכר ומנוסה או מטפל בעל מוניטין יוקרתי חשוב להניח לרגע את השאלה כמה עולה טיפול זוגי בצד ולהתייחס לגורמים נוספים, ביניהם הניסיון של המטפל, השיטה בה הוא מטפל, המלצות שקיבלתם ועוד. בנוסף, חשוב מאד לבדוק ששניכם מסכימים על המטפל, לא רק מבחינת המחיר אלא גם מבחינת מהלך הטיפול וההתמסרות המשותפת שלכם לטיפול עצמו.

טיפול זוגי דרך מרכזים ממוסדים

ישנם גם מרכזים ממוסדים שמציעים טיפולים זוגיים במסגרות שונות. בין היתר ניתן למצוא היום מרכזים רפואיים שמציעים גם טיפולים זוגיים מתוך הידיעה שזוגות רבים סובלים מבעיות במערכת היחסים ומסוגלים להתגבר עליהן באמצעות מומחה. במסגרת טיפולים מוסדרים אלו ניתן לבדוק כמה עולה טיפול זוגי גם דרך ביטוחים משלימים שונים, של קופות החולים ושל החברות הפרטיות. ביטוחים אלו יכולים להקל על ההוצאה הכספית באופן משמעותי.

בין אם בחרתם לעבור טיפול זוגי אצל מטפל עצמאי או במסגרת מרכז טיפולי כלשהו, המחיר שתשלמו צריך לעמוד מול התועלת והמטרה העיקרית שלכם – להפוך את מערכת היחסים שלכם על פיה ולהציל אותה לאחר משבר בזוגיות. המחיר הגבוה שתשלמו אם לא תעבדו על מערכת היחסים שלכם יכול להיות קשה מנשוא. זוהי הסיבה שהשאלה כמה עולה טיפול זוגי מתגמדת, בייחוד כאשר התוצאות טובות ומערכת היחסים חזרה להיות פורחת ואוהבת.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות