טיפים בבחירת סאמר סקול לילדים

הקיץ אומנם עוד רחוק, אבל כבר עכשיו כדאי להתחיל לחשוב על הדרכים הטובות ביותר לניצול חופשת הקיץ של הילדים. בעוד כמה חודשים תחל ההרשמה למגוון גדול של סאמר סקולז בחו"ל, ואם גם אתם שוקלים את האופציה הזו, מומלץ שתתחילו לבחון את האפשרויות השונות העומדות בפניכם כבר עכשיו, כדי שלא תמצאו את עצמכם מתלבטים ברגע האחרון בין סאמר סקול בנוטינגהם שבבריטניה לבין סאמר סקול דווקא בארצות הברית.

  • מה לומדים? האם הדגש בסאמר סקול הוא על לימוד אנגלית, או דווקא על פעילות חברתית? אומנם גם בסאמר סקול מהסוג השני רמת האנגלית של הילדים תשתפר לאין ערוך כשיחזרו לארץ, אבל אם המטרה שלכם היא רק שיפור השפה, עדיף להתמקד בסאמר סקול שזה היעד העיקרי שלו, כזה שכבר בשבוע הראשון מחלקים בו את הילדים לפי רמת האנגלית שלהם, ומרכיבים את הלו"ז שלהם בהתאם. שימו לב שלימודי האנגלית צריכים לתפוס את החלק העיקרי בסאמר סקול, כלומר לפחות 20 שעות במהלך כל שבוע.
  • איפה? הסאמר סקול בבריטניה נערכים בקולג'ים, אוניברסיטאות ופנימיות מקומיות, אבל אפשר בהחלט לשקול גם סאמר סקול בלונדון, או באחד הפרברים שלה. סאמר סקול בארצות הברית בדרך כלל מתקיימים באזורים יותר כפריים ומרוחקים, בניו אינגלנד או בחוף המערבי.
  • ומה חוץ מלימודים? לימודי אנגלית הם, כאמור, המטרה העיקרית של רוב ההורים ששולחים את ילדיהם לסאמר סקול, אבל אסור לשכוח שהילדים בכל זאת רוצים גם לבלות בחופשת הקיץ. כדאי לבדוק איזה פעילות חברתית מציע הסאמר סקול – טיולים, תחרויות ספורט, ביקורים במוזיאונים ובאטרקציות אחרות וכו'.
  • כמה? העלויות של סאמר סקול יכולות לנוע מאלף או אלפיים שקלים לשבועיים או שלושה, ועד כמה אלפי דולרים או פאונדים. לא תמיד סאמר סקול יקר יותר מעיד בהכרח על סאמר סקול איכותי יותר, ולא תמיד האופציה הזולה היא זו שבה ישקיעו הכי פחות בילדים.
  • אבטחה – ההורים הישראלים כנראה רגישים לנושא האבטחה יותר מאשר הורים אחרים, ולכן חובה לוודא אילו אמצעי אבטחה מציע כל סאמר סקול – החל ממספר המדריכים הצמודים לכל קבוצת ילדים (וכמה ילדים יש בכל קבוצה כזו), הכיסוי הביטוחי שיש לכל ילד (האם הוא מכסה רק פגיעות שקורות, חס וחלילה, במתחם הסאמר סקול, או גם מחוצה לו), שירותי הרפואה הזמינים במהלך הסאמר סקול (האם יש רופא צמוד, או רק אחות או חובש? האם יש מרפאה שמאוישת בכל שעות היממה?)
  • התאמות אישיות – לא כל סאמר סקול ערוך לעשות התאמות אישיות לפי צרכיהם של הילדים. שמירת כשרות, למשל, עלולה להוות בעיה בכמה מהסאמר סקול שבהם אין פיקוח או אפילו כלים כשרים. גם אם הילד שלכם רגיש לגלוטן או ללקטוז, חובה לבדוק מראש שיהיה לו מה לאכול בכל אחת מהארוחות במהלך הסאמר סקול, כדי לא להפוך את החוויה המהנה שלו לסיוט מתמשך.
  • המלצות – אפשר לקרוא מאמרים באינטרנט כמה שרוצים, אבל בשורה התחתונה לכל אחד מאיתנו יש את האנשים שהוא סומך עליהם בעיניים עצומות. התייעצו עם חברים שלכם שכבר שלחו את ילדיהם בשנים קודמות לסאמר סקול, וקבלו מהם טיפים מיד ראשונה, המלצות ועצות באופן כללי, ולגבי הסאמר הסקול הספציפי שהם בחרו בו.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות