פרגולות ורשתות צל- איך לבחור בתבונה פתרונות להצללה לבית?

האקלים החם המאפיין את מרבית ימי השנה וקרני השמש החמות הפוקדות אותנו בשנים האחרונות מחייבת להצטייד בפתרונות הצללה מסוג זה או אחר לחצר או למרפסת במגרש הביתי ולמבנים ציבוריים שונים. אחד מפתרונות ההצללה הנפוצים ביותר הן פרגולות המגנות בצורה המיטבית לצורך שהות אופטימלית בגינה גם בימי הקיץ וגם בימים גשומים.  פתרון נוסף לצורכי הצללה במקומות ציבוריים בעיקר מתייחס לרשתות צל, המתחייבות במסגרות חינוך, ברכות ומגרשי ספורט ואחרים. להלן מספר עצות שיסייעו בשלבי בחירת פרגולה או רשת צל, כאשר לכל מקרה יש את הדגשים החשובים שביכולתם להבחין בין רכישה מוצלחת ומשביעת רצון לבין שביעות רצון נמוכה ממוצר שאינו מותאם לצרכים או שהינו באיכות שאינה מספקת:

עצות לבחירת פרגולות

היצע הפרגולות הקיימות בשוק הנו רחב וכולל החל מפרגולות העשויות מעץ ועד פרגולות מאלומיניום וחשמליות. חשוב להבחין בין סוככים לפרגולות, כאשר פרגולות הנן מקובעות ולא ניידות וזאת לעומת סוככים. פרגולות אלומיניום מורכבות מפרופילים עשויי אלומיניום והנן המועדפות לאור עמידותן לאורך השנים וזאת לעומת פרגולות המורכבות מעץ (ללא קשר לסוג העץ). עמידותן מוכחת מפני נזקים של שמש, גשם וחלודה, כאשר מדובר בחומר שאינו מצריך תחזוקה מיוחדת לאורך זמן. כיום נפוץ לרכוש פרגולות חשמליות הכוללות שלבים המסתובבים לזוויות נבחרות באמצעות מערכת חשמלית מכוונת. אמנן התקנתן עשויה להיות יקרה, אך יש לקחת בחשבון כי מדובר בפתרון מותאם ביותר לימי גשם. גם כאשר התקציב הנו מוגבל, חשוב להעריך לפני הרכישה את הצרכים המרכזיים ובהתאם לרכוש את סוג הפרגולה המתאים ביותר. ללא קשר לבחירת החומרים או העיצוב, יש להתחשב בעובדה כי טרום הקמת הפרגולה תידרשו להכין תשתית שתספק עוגנים לפרגולה בקרקע או בקיר. במידה ואין כזו, יש להוסיפה לתקציב המוגדר לצורך העניין.

עצות לבחירת רשתות צל

רשתות צל כאמור מגינות מפני קרינת השמש ונדרשות בכל מבנה ציבורי הכולל שהות מחוץ למבנה. רשתות צל מיובאות מחו"ל או מיוצרות כחול לבן. על מנת למקסם את הסיכויים שתוכלו ליהנות ממוצר איכותי, עמיד ושימושי, כדאי לבחור מבין מתפרות בעלות מוניטין ומנוסות בתחומן. רשתות צל איכותיות הנן בעלות דרגת הצללה גבוהה (עד 90%), כאשר ניתן לבחור את המידה והצורה הרלוונטיים ביותר. סוגי הרשתות כוללים רשתות חסינות מאש ועד רשתות דו שכבתיות. למרות שמבחר הצבעים הנו מגוון, כדאי להעדיף צבע כהה יותר שמאפשר ליהנות מאחוזי הצללה גבוהים לאור רמת הצפיפות הגבוהה שלה (כפי שנאמר- אפילו עד 90%). כמו כן, בדקו האם ישנו פס או חגורת חיזוק בדפנות ולולאות מובנות ממתכת או חומר חזק אחר על מנת למקסם את עמידות הרשת. בכל מקרה כדאי להעדיף לרכוש רשת צל במתפרה המתמחה בתחום שמספקת את המוצר המותאם באופן מקסימלי לצרכים ובאיכות גבוהה ולא להעדיף לרכוש כזו ברשת שיווק כללית. רשת צל איכותית תוכל לשמש אתכם נאמנה לתקופה של מספר שנים ותעניק הגנה מקסימלית מקרני השמש שממשיכות להתחמם.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות