טיפים יעילים לברביקיו – למתחילים

אוהבים את טעמו של הבשר המוכן "על האש"? מתכננים אירוע ברביקיו בחצר ביתכם? בכתבה שלפניכם, ריכזנו מספר טיפים ועצות שיהפכו את האירוע המנגל שלכם לעסיסי במיוחד.

 

שימון הגריל

בטרם הדלקתם את הגחלים הלוחשות במנגל שלכם, הקפידו על ניקוי יסודי של רשת המנגל ושימונה.

 

מגש אלומיניום

הניחו מגש אלומיניום מתחת לרשת הצלייה (במנגל גז). פעולה זו תאפשר לכם ליהנות מניקוי נוח ומהיר של הגריל בתום השימוש בו, וזאת מכיוון שכל השומנים ייאספו לתוך המגש אלומיניום.

 

מרינדות לבשר

בשר המיועד לצלייה על המנגל חייב להיות מופשר היטב. במידה ואתם מתכננים את אירוע הברביקיו שלכם מבעוד מועד, הקפידו על השריית הבשר במרינדות. תיבול הבשר שאינו מושרה במרינדה אמור להתבצע בסמוך להנחת הבשר על האש.

 

הדלקת המנגל

כיום, ישנם מספר חומרים שונים לצרכי הדלקת מנגל בצורה מהירה ויעילה, הקפידו לקרוא היטב את הוראות השימוש המופיעות על גבי המוצרים השונים, ולבצע בדיוק את המתואר בהן.
הדלקה באמצעות נייר טואלט ושמן: לפני שהמנגל דולק – מלאו חצי כוס שמן, הרטיבו בה שני חתיכות גדולות של נייר טואלט (כחמישה ריבועים כל חתיכה), הציבו בין הפחמים והדליקו בזהירות. שריפת הנייר טואלט נעשית באיטיות רבה בגלל השמן ולאט, לאט הפחמים נדלקות.

 

בטיחות

• הקפידו על הצבת המנגל לצד נקודת מים (צינור). במידה והיא איננה קיימת בחצר ביתכם, הקפידו על הנחת דלי מים בסמוך למנגל.
• הקפידו על שימוש במלקחיים בעת הטיפול בבשר המונח על המנגל

 

ניקוי הרשת תוך כדי המנגל

במידה ואתם צולים סוגים שונים של בשר, הקפידו על ניקוי הרשת בכל פעם שאתם מחליפים את סוג הבשר לצלייה. ניקוי הרשת מתבצע באמצעות העברת בצל הספוג בשמן על גבי הרשת (בצעו זאת כאשר הבצל מחובר למזלג ארוך).

 

צלייה נכונה

צליית בשר אורכת זמן קצר או ארוך (תלוי בהעדפות הטעם שלכם). לאחר שהוצאתם בשר מוכן מעל המנגל (ובמידה ואינכם מתכוונים לאכול אותו עד להגשת כל מנות הבשר לשולחן), עטפו אותו בנייר כסף והכניסו אותו לתנור.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות