טיפים לטרקים בטוחים בחוץ לארץ – למתחילים

טיול טרקים הוא חוויה בלתי נשכחת, אם נחזור ממנו בשלום, להלן מספר דגשים חשובים שיעזרו לכם לעשות טראק בטוח:

אל תטיילו לבד – רצוי לטייל בחבורה, אם אין ברירה אפשר לטייל בזוג, אך לעולם לא לבד.

הצטיידו כהלכה – ביציאה לטראק יש להצטייד בלבוש מתאים, גם לבוש חם וגם בהגנה מפני הגשם ולקחת מזון ושתייה בכמות העולה על מה שנראה שצריך, בטראק מוציאים הרבה אנרגיה ואף עלולים לטעות ולהאריך את הדרך ולכן תמיד צריכים להיות מוכנים לכל אפשרות. אל תזלזלו על דברים שנראים שוליים כגון, חומר דוחה יתושים, קרם הגנה מהשמש, ציוד עזרה ראשונה, גפרורים, פותחנים וכו'

עדכנו על מסלולכם וזמני יציאה וחזרה – כך שמי שנשאר מאחור יהיה עירני למקרה שאתם לא חוזרים בזמן להזעיק מחפשים.

קחו מדריך לדרך במידת הצורך – ישנם טראקים המחייבים שכירת מדריך מנוסה, אל תצאו ללא מדריך למקומות הללו.

היו עירניים למקרה שטעיתם בדרך, במידה וטעיתם בדרך אסור להמשיך ללכת, חיזרו לנקודה האחרונה בו הייתם בטוחים במיקומכם ושם החליטו על המשך – חזרה להתחלה או השלמת הנתיב המתוכנן.

סעו רק ברכב מתאים לנתיב – אם הדרך או הכביש צרים לסוג הרכב אל תסעו בו, במידה ונדרש למסלול רכב גבוה או ג'יפ אל תסעו ברכב אחר.

שימו לב למזג האוויר – אל תסתפקו בהרמת מבט לשמיים בכדי לראות מה מצב העננים, מזג האוויר יכול להשתנות בכל רגע נתון, שאלו את המקומיים מה הצפי למזג האוויר והחליטו על המשך.

אסור לחרוג משבילים מסומנים לעולם.

אספו מידע לפני הטראק – ישנם שפע של מקורות מדע מהם תוכלו לאסוף לפני הטיול – אתרי אינטרנט, ספרים, מטיילים שזה עתה חזרו מאותו הטראק שאתם מתכוונים לעשות, החנות שממנה קניתם ציוד, האכסניה המקומית וכל מקום אשר יכול לספק לכם מידע.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות