טיפים לבחירת מיטת מעבר

אחד מהשלבים החשובים בחייו של כל ילד הוא המעבר ממיטת התינוק למיטת מעבר. מיטת מעבר היא ברוב המקרים עדיין לא מיטה של ילדים גדולים או מיטת נוער, אלא "מיטת ביניים", המתאימה לילדים שהם גדולים מדי למיטת תינוק, אך עדיין קטנים מדי למיטה גדולה יותר. כאשר רוכשים מיטת מעבר חייבים לקחת בחשבון כמה נקודות חשובות במיוחד, בכל הנוגע לסוג המיטה, לסגנון שלה, לצבעים שלה וכמובן גם למחיר שלה. בכתבה זו ניתן לכם מספר טיפים חשובים הקשורים לבחירת מיטת מעבר.

החליטו לגבי סוג מיטת המעבר

ההחלטה הראשונה שיש לקבל היא – איזה סוג של מיטת מעבר אתם מחפשים. ישנם סוגים רבים של מיטות מעבר – מיטות צרות ומתקפלות (המתאימות  לגיל שנה עד 3 בדרך כלל), מיטת מעבר גדולה יותר (שהיא כבר קרובה למיטת ילדים) – מיטה זו מתאימה לילדים מגיל שנה ועד לגיל 9-10 ויש גם מיטות מעבר המעוצבות באופן אישי, על פי הזמנת הלקוח. הכל תלוי כמובן בתקציב שיש לכם וברצון שלכם. האם אתם מעדיפים מיטה שילדכם יישן עליה עד לגיל בו הוא יקבל מיטת נוער, או שאתם מחפים מיטה לשנתיים – שלוש בלבד (עד גיל 4 למשל)? בהתאם להחלטה שתקבלו יש לערוך את החיפושים.

אל תקנו מיטה מבלי שילדכם ינסה אותה!

מיטה היא אחד מהרהיטים החשובים ביותר בבית ולכן חשוב להקפיד מאוד בבחירתה. אנו נמצאים על המיטה שעות רבות במשך היום, ולכן חשוב שהיא תהיה נוחה ככל האפשר. מומלץ ללכת עם הילד לבחור את המיטה ואפילו לבקש ממנו לשכב עליה ולומר לכם אם היא נוחה לו. מלבד הנוחות של השכיבה עצמה במיטה חשוב לבדוק גם אם העלייה והירידה מהמיטה מתבצעים בצורה נוחה ובטוחה, וכמובן גם אם הגודל מתאים.

בחרו סגנון מיטה שמתאים לילד!

יש סגנונות רבים ומגוונים של מיטות – מיטות בצורות מסוימות (למשל של מכונית או חללית), מיטות סטנדרטיות ורגילות, מיטות בהזמנה במיוחדת מחומרים איכותיים (למשל מיטות מעבר מעץ מלא), מיטות קומותיים, וזוהי רשימה חלקית בלבד. חשוב מאוד לבחור את סגנון המיטה בהתאם לרצונות ולצרכים של הילד וחלק מההורים אף מקפידים להתייעץ עם הילדים שלהם באשר לסגנון המיטה. יש מיטות נמוכות ומיטות גבוהות, מיטות צרות ומיטות רחבות, מיטות בצבעים שונים ובצורות שונות – את כל אלה יש לקחת בחשבון כאשר בוחרים מיטת מעבר!

גם למזרן יש חשיבות!

זכרו שהמיטה עצמה היא אמנם חשובה אך גם למזרן עליו יישן ילדכם יש חשיבות רבה. כדאי מאוד לבחור מזרן איכותי ככל האפשר מכיוון שהמדובר בבריאות של ילדכם! מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום ולברר איזה מזרן הוא האיכותי ביותר והמתאים ביותר לילדכם. זכרו כי בתחום המזרנים לא כדאי לחסוך מכיוון שהמדובר בעניין בריאותי. רוב המומחים ממליצים על מזרנים קשים.

לא לשכוח את נושא הבטיחות!

אף הורה לא רוצה שהילד שלו ייפול מהמיטה באמצע הלילה, ולכן חשוב להקפיד גם על העניין הבטיחותי ולבחור מגן בטיחות איכותי למיטת המעבר, במיוחד כאשר רוכשים מיטה גבוהה. מומלץ לנסות כמה מגני בטיחות ולבחור במגן שנראה לכם הבטיחותי ביותר.

ויש גם את עניין המחיר…

לאחר שבחרתם סוג מיטה, סגנון מיטה, מזרן ומגן בטיחות, הגיע הזמן לבצע סקר שוק מקיף הכולל השוואת מחירים בין כמה חברות. סקר שוק שכזה ייתן לכם מושג על אודות האופציות הקיימות בשוק, וגם יחסוך לכם לא מעט כסף. אז אל תוותרו על סקר שוק כאשר אתם רוכשים מיטת מעבר!

לסיכום, ניתן לרכוש מיטת מעבר פשוטה וקטנה בכמה מאות שקלים וניתן לרכוש מיטת מעבר גדולה ויוקרתית באלפי שקלים. כל הורה צריך להחליט מהו התקציב העומד לרשותו, מהם הצרכים של הילד שלו ובהתאם לכך לבחור את מיטת המעבר המתאימה ביותר ורצוי גם האיכותית ביותר.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות