יתרונות הדיוור הישיר לעומת דיוור אלקטרוני

מנהל של כל חברה, בכל תחום, יודע כמה חשוב לפתח את תחום השיווק, הפרסום ושימור הלקוחות. הצלחת העסק לאורך זמן תלויה באפשרות להגיע לקהל היעד הנכון, לפנות אליו בצורה מועילה ולשמר אותו כלקוח מרוצה. הצעד הראשון בשרשרת הפעולות הזו הוא הפרסום וגיוס הלקוחות, ואחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת היא דיוור ישיר.

אז מהו בדיוק דיוור ישיר?
דיוור ישיר היא אמצעי להעברת מידע באופן ישיר ללקוחות וללקוחות פוטנציאליים, ובפרט מידע שיווקי או פרסומי, כמו הודעות על מבצעים והנחות. יש כמה שיטות לדיוור ישיר, חלקן אלקטרוניות. אפשר להשתמש בדיוור אלקטרוני, כלומר בהעברת מייל לכתובות דואר אלקטרוני של לקוחות פוטנציאליים (ניוזלטר). לדיוור אלקטרוני יש כמובן יתרונות רבים, ובעיקר הוא חסכוני בזמן ובחומרי גלם – הוא מאפשר להעביר הודעות ללקוחות רבים בלחיצת כפתור, ואינו מצריך נייר או חומרים אחרים המשמשים לדיוור ישיר, כמו מגנטים. אך יש לו גם לא מעט חסרונות, הקשורים לקלות הבלתי נסבלת של לחיצה על כפתור "delit"

אז למה דווקא דיוור ישיר "ממשי"?
מסתבר שאין תחליף לחומר ממשי, לחפץ, פריט או מכתב שאפשר להחזיק ביד. רבים מהלקוחות שמקבלים חומר פרסומי בצורה זו, למשל בתיבת הדואר או על שמשת מכוניתם, מתייחסים אליו תחילה בביטול. אך מסתבר שרק חלק קטן באמת זורק את המכתבים או הפליירים הללו. רבים שומרים אותם, תולים אותם על המקרר "למקרה שיצטרכו פעם" או אפילו מניחים בערימה מגובבת. אבל על הדרך הם נחשפים למסר של החברה וללוגו שלה, ולפעמים עינם צדה מידע רלוונטי, על מבצע כלשהו או שירות שהם יכולים להיעזר בו. וזה הרבה יותר ממה שמיילים מצליחים להשיג – בעיקר אם הם נדחים על הסף.

שיטות שונות לדיוור ישיר
אז איך אפשר להפיק את המירב מדיוור ישיר, ובאילו אמצעים? השלב הראשון הוא כמובן פילוח נכון של קהל היעד ופנייה ממוקדת ללקוחות הרלוונטיים בדרך הנכונה. אחר כך תוכלו להחליט באילו אמצעים לפנות אליהם.
•    פליירים: הדפסה של פליירים וחלוקתם בתיבות דואר, על שמשות מכונית או באמצעות מחלק בשכר שפונה לאנשים ברחוב. שיטה זו הוכחה כיעילה בעיקר עבור יידוע אוכלוסייה מקומית על קיומם של בתי עסק ועדכונם לגבי מבצעים, הנחות וכו'.
•    מגנטים: מגנטים נמצאו יעילים במיוחד ככרטיס ביקור של בתי עסק מקומיים. ההוצאה הראשונית גדולה יותר, אך משתלמת. רוב האנשים יצמידו את המגנט למקרר וכך הוא נשאר נגיש. בשעת הצורך הם יעדיפו לחייג למספר שכתוב עליו במקום לפתוח ספר טלפונים.
•    נייר לטרלופ: שיטה חסכונית ויעילה במיוחד. מדובר בדף בגודל A4, שאפשר להדפיס עליו בכל סוגי המדפסות ובכל תוכנה. פרטי הלקוח מודפסים בצדו השני והוא מתקפל כך שהוא הופך למכתב שהוא גם מעטפה. זה חסכוני בנייר ובחומרי גלם (אין צורך במעטפה), וחוסך גם ללקוח התעסקות מיותרת בניירת. מומלץ במיוחד לדיוור ישיר של כל מידע שהוא מעט יותר מורכב או אישי מפרסומת: חשבוניות, זימון תורים, עדכון לקוחות במבצעים או בשינויים וכו'.

אם אתם מעוניינים להסתייע בדיוור ישיר לשם שימור והגדלת מאגר הלקוחות שלכם, חשוב כמובן להיעזר בבעלי מקצוע מנוסים. אל תוותרו על איש שיווק מיומן, על חברת גרפיקה טובה ועל בית דפוס אמין.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות