טיפים לבחירת מכונת קפה

מכונת קפה ביתית היא כבר לא נחלתם של בני העשירון העליון או אניני טעם. כיום כל אחד יכול להרשות לעצמו לרכוש מכונת קפה וליהנות מקפה מעולה. השאלה הנשאלת היא איזה מכונה לקנות? בשוק יש היום יותר מ-50 דגמים שונים של מכונות קפה ביתיות של מותגים שונים כמו נספרסו, דלונגי, לוואצה ועוד, שכולם יכולים לאפשר לכם להתענג על טעמי קפה משובחים – בסלון ביתכם.
איזו מכונת קפה מתאימה בדיוק עבורכם ועבור העדפות הקפאין שלכם? יצאנו לבדוק, וריכזנו עבורכם את רשימת הטיפים הבאה:

גודל ומשקל
לפני הקנייה, כדאי לשקול איפה הולכת לעמוד מכונת הקפה. אם אתה מתכנן לאפסן אותה רוב הזמן ולהשתמש בה רק מדי פעם, בדוק שהמכונה קלה מספיק כדי שתוכל להרים אותה בקלות. אם בכל זאת אתה הולך על דגם כבד במיוחד, לפחות דאג לקנות אותו בחנות שעושה משלוחים עד הבית.

הספק
שקול באיזו תדירות אתה מתכוון להשתמש במכונת הקפה שלך, ולכמה אנשים סביר שתרצה להכין קפה במקביל. קיבולת מיכל המים של המכונה היא חשובה אם אתה מתכוון להכין הרבה ספלי אספרסו. מרבית המכונות מגיעות עם פייה אחת, שמאפשרת הכנת כוס קפה אחת בכל פעם, אבל שים לב שגם מכונות עם פייה כפולה הן לא בהכרח יתרון – יש דגמים שבהם הפיות הכפולות אינן מחלקות את הקפה באופן שווה בין שתי הכוסות – לפעמים עד כדי 10 מ"ל, שהם בערך שליש כוס אספרסו.

סגנון וצבע מכונת קפה
מכונת קפה בסגנון רטרו, מכונת קפה בעיצוב עתידני, מכונה באדום או בכחול, גימורי נירוסטה … יש שפע של סגנונות עיצוב כיום למכונות קפה, צבעים וגימורים, ושווה לחפש דגם שלא רק יהיה יעיל, אלא גם יתאים למטבח שלך. אם אתה מתכוון לקנות גם מקציף חלב או מטחנת פולים, נסה שכולם יהיו באותו סגנון עיצובי.

קלות שימוש
כשיושבים בבית קפה ומישהו אחר מתפעל את המכונה זה תמיד נראה קל. לעומת זאת לא כל אחד יוכל להסתדר בבית עם ידיות, כפתורים ומסננים, ולכן מילת המפתח בעת בדיקת מכונות קפה היא קלות – תוך כמה זמן תוכל להבין איך לתפעל את המכונה, וכמה מורכב התפעול הזה, גם עבור אלה מאיתנו שאין להם חוש טכני.

מהירות האספרסו
אספרסו – כשמו כן הוא, אמור להיות קפה מהיר. אם למכונת הקפה שלך לוקח יותר מ-15 שניות כדי להזרים לכוס האספרסו שלך 30 מ"ל קפה, כולל הטפטוף בסיום החליטה, היא כנראה לא מדגם מתקדם במיוחד. אם המהירות היא לא גורם מכריע אצלך, תוכל לקנות דגמים זולים יותר, שבהם זמן המזיגה של אותה כוס אספרסו יכול להגיע גם ל-30 שניות.

פירוק חלקים מהמכונה
חלקים שונים במכונת הקפה זקוקים מדי כמה זמן לניקוי (הפייה או המקציף) ולריקון (מיכל איסוף המים, מחסן הקפסולות הריקות). חשוב לוודא שכדי להוציא חלק אחד הדורש תחזוקה לא תצטרך לפרק חצי מכונה, או אפילו לנתק אותה מהחשמל.

תערובות וקפסולות
על טעם ועל ריח יש הרבה מה להתווכח – לכל מותג יש תערובות קפה שונות, בטעמים ובניחוחות שונים. לפני שאתם רוכשים מכונת קפה, נסו לטעום מגוון תערובות של מגוון החברות, כדי לגלות את ההעדפה האישית שלכם, ולכו על הדגם שמייצר את הקפה שהכי טעים לכם, ולשאר בני הבית.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות