טיפים לשמירה על המחשב

כמעט לכל אדם שחי בישראל יש כיום מחשב, בין אם המדובר במחשב נייח או נייד. המחשב הוא מרכז החיים של רבים מאיתנו ולכן חשוב מאוד לשמור על המחשב על מנת שלא יינזק. סטודנטים, אנשי מקצוע בתחומים שונים, בלוגרים, או סתם אנשים שגולשים באינטרנט, רואים סרטים או שומעים מוזיקה, משתמשים במחשב שלהם באופן תדיר, אך אם המשתמשים במחשבים לא ישמרו על המחשב שלהם, הוא ייהרס מהר מאוד וחבל… בכתבה זו ניתן מספר טיפים לשמירה על המחשב שלכם לאורך שנים ארוכות.

נקו את המחשב שלכם!
כמו שמנקים בית, רכב או רהיטים, כך גם יש לשמור גם על הניקיון של המחשב שלכם. חשוב לשמור הן על הניקיון החיצוני של המחשב והן על הניקיון הפנימי שלו. מומלץ מדי פעם לקחת מטלית ולנקות את האבק שעל המחשב (גם הנייד וגם הנייח) וכל תקופה מסוימת גם לבצע ניקיון פנימי, רצוי בעזרת אנשי מקצוע היודעים כיצד לעשות זאת. סילוק מתמיד של אבק ושאר לכלוכים, ימנע נזקים וישמור על המחשב לטווח ארוך!

הרחיקו את המחשב מחום או קור קיצוני
מומלץ מאוד להרחיק את המחשב שלכם מטמפרטורות קיצוניות מדי. המחשב צריך להיות בטמפרטורה סבירה ולא בטמפרטורה נמוכה או גבוהה מדי באופן קיצוני. לכן, לא מומלץ להשאיר את המחשב הנייד ברכב ביום חם מדי או ביום קפוא. זכרו כי טמפרטורות קיצוניות עשויות בהחלט לפגוע ברכיבי המחשב השונים!

הניחו את המחשב על בסיס יציב!
כדאי מאוד להניח את המחשב שלכם על בסיס יציב, בין אם המדובר במחשב נייח או נייד. לא מומלץ להניח את המחשב בקצה השולחן (על מנת שלא ייפול) וגם את המסך עצמו כדאי להניח במקום בטוח ויציב. מחשב או מסך הנופלים מגובה רב צפויים להינזק קשות!

לחמו בווירוסים!
אחד מגורמים המרכזיים שגורמים להרס של מחשבים הם וירוסים למיניהם. יש דרכים רבות להילחם בווירוסים, אך הדרך המרכזית היא באמצעות תוכנת אנטי וירוס (ויש תוכנות רבות כאלה – חלקן מעולות). מומלץ מאוד להתקין במחשב תוכנת אנטי וירוס איכותית, לעדכן אותה בכל שבוע וכמובן – לא לגלוש באתרים לא מוכרים או מסוכנים אשר עלולים להביא וירוסים למחשב שלכם. אם תימנעו מווירוסים לחדור למחשב שלכם, תקטינו במידה ניכרת את הסיכויים של המחשב להיפגע!

גלשו באופן בטוח
בעיות רבות אשר גורמות לנזקים למחשבים מגיעות מרשת האינטרנט ומגלישה לא בטוחה. לכן, מלבד תוכנות אנטי וירוס חשוב מאוד גם לגלוש בצורה בטוחה ובעיקר באתרים שאתם מכירים (בארץ או בחו"ל). מומלץ להתרחק מאוד מאתרים אשר יש בהם "תוכן למבוגרים" וכן מאתרי הימורים ואתרים דומים נוספים אשר עלולים להחדיר למחשב שלכם תוכנות לא רצויות.

וכמובן – גבו את המחשב!
גם אם קרה הנורא מכל והמחשב שלכם נהרס, יש דרך פשוטה מאוד לשמור על חומר שנמצא על המחשב! אם אתם רוצים לשמור על כל החומר שעל המחשב שלכם, חשוב מאוד לבצע מבעוד מועד גיבוי איכותי ואפילו כמה גיבויים. שמרו את החומר החשוב לכם על דיסקים קשיחים חיצוניים, על דיסק און קי או אפילו באינטרנט, וכך, גם אם המחשב ייהרס, החומר החשוב לכם לא ייעלם!

לסיכום, אם תשמרו על כל הכללים הללו תגדילו את הסיכויים של המחשב שלכם לא להינזק ולשמור על התקינות והאיכות שלו לאורך שנים ארוכות. התייחסו אל המחשב שלכם כפי שאתם מתייחסים לרכב שלכם או לכל כלי חשמלי יקר אחר, וכך לא תצטרכו לקנות מחשב חדש בכל שנתיים או 3 שנים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות