כל מה שצריך לדעת על ריצוף פרקט

ריצוף יכול להשפיע באופן ישיר על האווירה בחלל הפנים ולשדרג את המראה הדקורטיבי בבית או במשרד. במאמר הבא נסביר מה היתרונות של רצפה עשויה עץ אמיתי או סינתטי ונבין כיצד בוחרים אותה מבין המגוון הקיים

החלטה על ריצוף יכולה לשנות לחלוטין את האופי של הבית, המשרד או העסק. לריצוף יש תפקיד פונקציונאלי ואסתטי והוא אחראי גם על בידוד תרמי ואקוסטי. ריצוף ברמה גבוהה מעלה את הערך הכספי של נכסים חדשים ואפשר להחליף אותו במסגרת שיפוץ מקומי של דירות ישנות. יחד עם זאת, ההחלטה על סוג הריצוף קשה מכפי שנהוג לחשוב. יש הרבה סוגים של פתרונות ריצוף ולא תמיד קל לבצע את הבחירה הנכונה.

אחד הפתרונות הטובים ביותר לריצוף של חלל הפנים הוא פרקט. זהו השם המקצועי של רצפה עשויה עץ טבעי או תחליף זול יותר בעל מראה דומה, בשם למינציה. ריצוף מן הסוג הזה משמש בתים פרטיים, משרדים, חנויות וגם אולמות ספורט ברחבי הארץ והעולם. אפשר להשיג אותו בעץ מלא, עץ שכבתי או סינתטי ויש גם דגמים המיוצרים מרכיבים פולימרים עמידים למים.

היתרונות של הריצוף

מי שבוחר בצורה נכונה את הריצוף עבור הבית יכול להפיק את כל היתרונות של פרקט:

א. אסתטיקה – ריצוף עץ מעניק תחושה של חופש ואווריריות והוא מתכתב עם סגנון מודרני וכפרי. האסתטיקה צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות של בעלי משרדים או חנויות, אך היא חשובה גם עבור בתים פרטיים ודירות. אין סיבה לוותר על ההזדמנות ולבחור ריצוף שאינו עומד בשורה אחת עם הפתרונות האסתטיים והיפים ביותר.

ב. יוקרהריצוף פרקט מזוהה עם אקסקלוסיביות והוא מגיע בגימור מדויק ויוקרתי. אפשר להתרשם מקטלוג עצים באתרי אינטרנט, להגיע לאולם התצוגה או להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי הפתרון הנכון עבור אופי החלל. כל גווני העץ הטבעי או המלאכותי מכניסים לחלל יוקרה שקשה להשיג בדרכים אחרות.

ג. עמידות ותחזוקה – בחירה של פתרונות ריצוף דורשת הפעלת מערכת שיקולים לטווח ארוך. בין היתר יש לבחון את העמידות של הריצוף ואת דרישות התחזוקה והניקיון. כאן ניתן לראות את היתרונות של פרקט עץ טבעי או למינציה. העמידות של הריצוף אינה מוטלת בספק, אפשר לנקות את הרצפה עם מטלית לחה בלבד ויש חומרים דוחי אבק ולכלוך.

ד. מחירים – העלות של ריצוף עץ נמוכה מכפי שנהוג לחשוב. הסיבה לכך היא היצע גדול ומגוון יבואנים המספקים עבור לקוחות בארץ פתרונות ריצוף איכותיים. בחירה בריצוף עץ טבעי או למינציה חוסכת בהוצאות ומשתלמת מבחינה כלכלית.

מעצבי פנים ממליצים על פתרונות ריצוף מעץ בגלל הסיבות האסתטיות, בעוד לקוחות פרטיים עושים זאת בשל העמידות והמחירים. בכל מקרה, מדובר על ריצוף עם מאפיינים ייחודיים והמון יתרונות.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות