כל מה שצריך לדעת על דפוס דיגיטלי

כל מה שצריך לדעת על דפוס דיגיטלי

הדפסה ללא לוחות ובאמצעות קובץ דיגיטלי משנה לחלוטין את ענף הדפוס בארץ ובעולם. במאמר הבא נביא בפניכם את כל מה שצריך לדעת על התחום ונבין מה מייחד אותו בהשוואה לשירותי דפוס אחרים

באמצעות שיטה דיגיטלית ניתן לבצע הדפסה ישירות מתוך קובץ או תמונה אל מגוון סוגי מדיה. עבודות מן הסוג הזה מודפסות בין היתר מתוך מחשבים, מצלמות ומקורות דיגיטליים מקוונים. השימוש העיקרי הוא במדפסת לייזר או מדפסת הזרקת דיו המבטיחה איכות ללא פשרות. בנוסף, המדפסות משמשות לשמירה על פורמט רחב המתאים לצרכים של לקוחות במגזר הפרטי, העסקי והמוסדי.

המאפיינים של דפוס דיגיטלי עוזרים להבין מה מיוחד בו בהשוואה לשירותי דפוס אחרים:

א. חומרי גלם – באמצעות האמצעים הדיגיטליים ניתן להדפיס על גבי קנבס אמנותי, טקסט מבריק או ויניל. אלו חומרים שבעבר דרשו הפעלת משאבים יקרים ומתקדמים לצורך הדפסה, אך כעת הם הופכים להיות חלק בלתי נפרד מסל השירותים של מכוני דפוס.

ב. דיו – הדפסה דיגיטלית מבוצעת תוך שימוש בדיו המורכב משני חומרי יסוד: ממס וצבען. איכות ההדפסה נקבעת לפי הדיו והוא נבחר בקפידה על פי הנחיות של אנשי מקצוע. ברמה הטכנית, דפוס דיגיטלי מבוסס על שימוש בראשי הדפסה המותקנים בתוך המדפסות. דרך הראשים מזריקים את הדיו על גבי מצע ההדפסה וכך שומרים על תכונות פיזיקליות רצויות של צמיגות, מתח פנים וכדומה. מבחינת סוגי דיו, ההדפסה מתבצעת עם דיו מבוסס מים, דיו מבוסס ממסים אורגניים, דיו UV, דיו מבוסס שמן ואפילו דיו לטקס.

ג. לוח זמנים – דפוס דיגיטלי מקצר בצורה משמעותית את לוח הזמנים הדרוש עבור הפרויקט. באמצעות השיטה ניתן לבצע הדפסה משתנה, להוסיף עדכונים ולערוך שינויים. זו הדפסה ללא לוחות בה הדגש הוא על שימוש במדפסת מתוך קובץ דיגיטלי. את הקובץ מעבירים ישירות מהמחשב או מכונן מדיה חיצוני וכך נותנים מענה על צרכי הלקוח.

חסרונות ויתרונות של הדפסה דיגיטלית

לכל שיטת הדפסה יש יתרונות וחסרונות המאפיינים אותה. לעומת היתרונות של חיסכון בהוצאות, עמידה בלוח זמנים ומגוון פלטפורמות עליהן ניתן להדפיס בשיטה הדיגיטלית, החיסרון הוא התאמה לכמויות קטנות בלבד. נכון להיום, רוב עבודות ההדפסה המבוצעות בשיטה הזו פונות ללקוחות פרטיים או עסקים קטנים. אפשר גם לנצל את היתרונות לטובת לימודים, העברת מסמכים וכדומה, אולם בכל מקרה רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהשוות אותה מול שיטות אחרות.

לסיכום, דפוס דיגיטלי עולה בקנה אחד עם השאיפה לחסוך בהוצאות ולקצר את לוחות הזמנים של פרויקטים. השיטה מוכיחה את עצמה עבור מגוון צרכים והיא זוכה להצלחה בארץ ובעולם. את השיטה ניתן ליישם בעיקר בפרויקטים קטנים, או לחילופין לשלב אותה עם פתרונות אחרים כמו דפוס אופסט והדפסה בפורמט רחב.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות